بازار طلا و ارز این هفته با بازدهی منفی مواجه شدند تا سرمایه گذارانشان ضرر کرده باشند.

بازار طلا و ارز این هفته با بازدهی منفی مواجه شدند تا سرمایه گذارانشان ضرر کرده باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول (poolpress.ir) به نقل از صدای اقتصاد، این هفته اخبار مختلفی حول مذاکرات هسته ای منتشر شد اما این حواشی نتوانست تاثیر زیادی بر عملکرد بازار طلا و ارز بگذارد چراکه هنوز پیام روشنی از مذاکرات به بازار مخابره نشده است.
هنوز فعالان بازار پیش بینی مشخصی از نتیجه مذاکرات هسته ای ندارند. نوسانات بازار در این هفته بر همین مبنا پیش رفت.
دلار آمریکا در ابتدای هفته تا زیر ۳ هزار و ۴۰۰ تومان پایین آمد تا پس از دو ماه این اتفاق افتاده باشد. در میانه های هفته اما بار دیگر بهای دلار افزایش یافت و هفته را در قیمت ۳ هزار و ۴۲۰ تومان پایان رساند.
قیمت دلار در آخرین روز هفته گذشته ۳ هزار و ۴۳۰ تومان بود.
طبق این برآورد ارزش دلار در طول این هفته حدود ۰.۲۹ درصد کاهش یافته است تا دارندگان دلار به این میزان ضرر کرده باشند.
با این حساب اگر ۱۰ میلیون سرمایه گذاری در این بازار صورت گرفته باشد در طول این هفته ۲۹هزار تومان زیان به سرمایه‌گذار تحمیل شده است.
رویه یک سال گذشته بازار نشان می دهد سرمایه گذاری در این بازار دیگر از صرفه اقتصادی افتاده و بازار هیچ نشانی از سوداگری ندارد.
در این میان عده‌ای از دارندگان ارز هم برای مصرف در روزهای آینده آن را نگهداری می‌کنند. برخی برای سفرهای خارجی آینده و برخی هم مانند دانشجویان خارج از کشور نیاز مداوم به ارز دارند.
بازار طلا و سکه نیز که وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد، در دو سال اخیر شرایط مشابهی را تجربه کرد تا بهای سکه تمام بهار آزادی طی یک سال گذشته کاهش یابد.
با این وجود بسیاری از خانواده ها به طور سنتی به نگهداری سکه برای سرمایه گذاری بلند مدت می‌پردازند.
بازار جهانی طلا در طول هفته گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت اما در نهایت با کاهش مواجه شد و روز گذشته به یک هزار و ۲۲۱ دلار در هر اونس رسید.
با این اتفاق و همچنین کاهش قیمت دلار، قیمت سکه بهار آزادی در این هفته کاهش یافت و روز گذشته به ۹۹۱ هزار تومان رسید. در آخرین روز هفته گذشته قیمت آن یک میلیون و ۹ هزار تومان بود. با این حساب سکه با کاهش ۱۸ هزار تومانی قیمت طی یک هفته مواجه شده است تا دارندگان سکه این هفته با ۱.۷ درصد ضرر مواجه شوند.
این موضوع نشان می دهد که ۱۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در این بازار در طول یک هفته ضرر ۱۷۰ هزار تومانی بر جای گذاشته است.
با این حساب در این هفته که سپری شد بازار سرمایه با ۱.۴۲ درصد زیان مواجه شد. بازار ارز زیان ۰.۲۹ درصدی بر جای گذاشت و بازار سکه با زیان ۱.۷ درصدی، زیان‌ده‌ترین بازار هفته بوده است.
هفته گذشته هم بازار سکه بیشترین ضرر را بر جای گذاشته بود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=56568
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سرمایه گذاران سکه باز هم ضرر کردند
سرمایه گذاران سکه باز هم ضرر کردند
سرمایه گذاران سکه باز هم ضرر کردند
سرمایه گذاران سکه باز هم ضرر کردند
سرمایه گذاران سکه باز هم ضرر کردند