۲۰ درصد منابع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی دنیا در ایران قرار دارد که با توجه به این ظرفیت می‌توان مشاغل زیادی را در بخش خانگی ایجاد کرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی با اشاره به اینکه مواد اولیه مصرفی در حوزه طلا و جواهر گران قیمت بوده و می‌تواند ارزش افزوده بالایی را ایجاد کند، گفت: ۲۰ درصد منابع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی دنیا در ایران قرار دارد که با توجه به این ظرفیت می‌توان مشاغل زیادی را در بخش خانگی ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول (poolpress.ir)، عبادالله محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم با توجه به اینکه کنترل و نظارت کافی برروی کالاهای موجود در بازار انجام نمی شود، حتما از کالاهای تولید داخل برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی خرید کنند.

وی گفت: طلا و جواهر تنها صنعت دنیاست که مخصوص ایرانیان است و اگرچه ما تا چند سال گذشته جزو صادرکنندگان بوده‌ایم، ولی به دلیل عدم توجه به بازارهای صادراتی و ارائه طرح‌های نوین، بازار هدف کشورهای دیگر شدیم.

محمدولی با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد طلای موجود در بازار تولید داخل است افزود: تولید‌کنندگان ما باید امنیت لازم در بازار را داشته باشند و بتوانیم پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان باشیم ولی در این زمینه باید آسیب‌شناسی کرده و سلیقه بازار را بشناسیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ، ایجاد دانشگاه علمی کاربردی و آموزشگاه‌های مختلف را برای آموزش فعالان این عرصه بسیار مفید دانست و گفت: باید قبول کرد که واحدهای سنتی نمی‌توانند با واحدهای صنعتی و مدرنیزه رقابت کنند، مضاف بر آنکه برندهای خارجی با مصرف اندکی مواد اولیه طلا و طراحی‌های نوین نظر مشتری را جلب می‌کنند، در حالی که طلاهای سنتی ما با مصرف و حجم بیشتر طلا، قیمت تمام‌شده را بالا می‌برند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد بسیاری از تولیدات داخلی طلا و جواهر با برندهای خارجی توزیع می‌شود و این متأسفانه فرهنگ غلطی است که طی سالیان اخیر در همه حوزه‌های تولیدی باب شده است و باید روی آن کار کرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی، توجه به ایجاد ارزش افزوده بالا در این صنعت و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را از دیگر مزیتهای موجود دانست و ادامه داد: سرمایه‌گذاری نوعی تضمین در این بازار است. البته ضرورت دارد که برای تقویت سرمایه‌گذاری‌ها از طریق برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مهارتهای خود را در این زمینه عرضه کنیم.

وی از همچنین از آغاز هفتمین دوره نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، ساعت و صنایع وابسته از امروز (۲۳بهمن ماه) به مدت ۴ روز در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران خبر داد و افزود: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه، معرفی پیشرفتهای صنعتگران ایرانی در این بخش است. باید از تمام مزیتهای موجود در این صنعت به صورت ۱۰۰ درصد استفاده کنیم.

او افزود: در این نمایشگاه از شش کشور انگلیس، آلمان، ایتالیا، ترکیه، تایلند و هنک کنگ در بخش دانش و تکنولوژی فنی در این صنعت حضور دارند و بحث اصلی بالا بردن کیفیت داخلی در این بخش است.

وی گفت: پس از عرضه دانش و تکنولوژی خود در زمینه صنعت طلا از دولت تقاضا داریم که زمینه ورود به کشورهای اطراف، کشورهای D8، عضو اکو و منطقه خلیج فارس که بازاری برابر با یک میلیادر نفر می شود را فراهم کند. این کشورها بارها پس از بازدید از تواناییهای ایران تمایل خود برای همکاریهای مشترک اعلام کرده‌اند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی همچنین نبود برندسازی را یکی از نقاط ضعف عنوان کرد و گفت: تولیدکنندگان ما از برندسازی می‌ترسند و از آن طرف، وقتی می‌خواهیم هیأت‌های خارجی را برای ارائه توانمندی‌ به کشور دعوت کنیم، کسی به ما کمک نمی‌کند، در حالی که کشورهای خارجی برای دعوت از ما یارانه خوبی می‌دهند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=56505
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

۶۰درصد طلای موجود در بازار تولید داخل است
۶۰درصد طلای موجود در بازار تولید داخل است
۶۰درصد طلای موجود در بازار تولید داخل است
۶۰درصد طلای موجود در بازار تولید داخل است
۶۰درصد طلای موجود در بازار تولید داخل است