گمانه زنی‌ها در خصوص توافق اولیه در مذاکرات هسته ای و تحقق آن باعث شده تا معامله گران بازار روی سهامی که از توافق تاثیر مثبت می پذیرد حساب کنند.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: گمانه زنی‌ها در خصوص توافق اولیه در مذاکرات هسته ای و تحقق آن باعث شده تا معامله گران بازار روی سهامی که از توافق تاثیر مثبت می پذیرد حساب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول (poolpress.ir)، حسین کریم آبادی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بالا رفتن تدریجی حجم معاملات بورس در چند روز گذشته گفت: ارزش معاملات روزانه بازار سهام در سال گذشته تا ۴۰۰ میلیارد تومان نیز پیش رفت که این رقم در سالجاری به ۴۰ میلیارد تومان هم تنزل کرده، اما خوشبختانه در چند روز گذشته رقم ها قدری افزایش یافته است.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بالا رفتن حجم معاملات نشان دهنده اقبال سهامداران به بازار سرمایه است افزود: افزایش قیمت جهانی نفت فضای مثبتی در پیش روی سهامداران قرار داده است.
وی گفت: گمانه زنی‌ها در خصوص توافق اولیه در مذاکرات هسته ای و تحقق آن نیز موجب خواهد شد تا بازار روی سهامی که از توافق تاثیر مثبت می پذیرد حساب کند و به استقبال این فضا برود.
این کارشناس بازار سهام تصریح کرد: مهلت ۵ ساله برای کیفی سازی پالایشگاهها نیز از دو جنبه قابل تامل است، یکی برطرف شدن ابهام نمادهای این گروه و بازگشایی آنها پس از ماهها توقف است و دیگری حل شدن مشکل کیفی سازی پالایشگاهها به صورت تدریجی است که هر دو اتفاق بار روانی مثبتی را برای بازار سرمایه به همراه دارد.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به نرخ بالای سوددهی بانک، سوددهی بازار سهام باید دستکم ۳۰ درصد باشد تا موجب شود نقدینگی جامعه به سوی بازار سرمایه روانه شود.
وی در ادامه گفت: توجه دولت به الزامات صنایع و نیز سودآوری بنگاهها از جمله نکاتی است که اجرای آن در خدمت بازار سهام خواهد بود و به شفافیت بورس کمک شایانی می کند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=56450
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استقبال معامله‌گران از سهام شرکت‌های تحریم شده
استقبال معامله‌گران از سهام شرکت‌های تحریم شده
استقبال معامله‌گران از سهام شرکت‌های تحریم شده
استقبال معامله‌گران از سهام شرکت‌های تحریم شده
استقبال معامله‌گران از سهام شرکت‌های تحریم شده