یکی از تقاضاهایی که در سازمان بورس پیگیری می‌شود، اضافه شدن صندوق مشترک سکه به عنوان خروجی جدید به محصولات بازار سرمایه است.

رییس سازمان بورس گفت: یکی از تقاضاهایی که در سازمان بورس پیگیری می‌شود، اضافه شدن صندوق مشترک سکه به عنوان خروجی جدید به محصولات بازار سرمایه است که بر این اساس اوراق مشتقه و فیزیکی سکه در صندوقی به وجود خواهد آمد که بخشی از پورتوی سهامداران را تشکیل دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول (poolpress.ir)، محمد فطانت در مراسم رونمایی از سامانه معاملات بر خط بازار مشتقه کالایی در بورس کالای ایران گفت: یکی از نکات موردتقاضای فعالان بازار پورتفوی متنوعی است که فقط در آن اوراق و سهام نباشد و بقیه دارایی‌ها نیز در این پورتفو حضور داشته باشند.

به گفته وی، ایجاد تنوع در پورتفوی سرمایه‌گذاران موجب پوشش ریسک و افزایش بازدهی می‌شود که این موضوع همواره مورد مطالبه بوده که در نتیجه آن اقدام امروز بورس کالا دارایی‌های فیزیکی نیز امکان حضور در پورتفوی سرمایه‌گذاران را پیدا کرده که به اطمینان خاطر آنها کمک می‌کنند و از طرفی دیگر ریسک سرمایه‌گذاری را نیز کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این نکته که در یک پورتفوی مناسب علاوه بر تنوع محصولات ایجاد همبستگی میان اقلام نیز باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید شرایطی را فراهم آوریم تا بازار آتی نیز در معرض استفاده همه مردم و سهامداران قرار گیرد که البته با توجه به شرایط بازار این کار نیاز به مراقبت جهت از بین بردن نگرانی معامله‌گران دارد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=56329
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ایجاد صندوق مشترک سکه در بورس
ایجاد صندوق مشترک سکه در بورس
ایجاد صندوق مشترک سکه در بورس
ایجاد صندوق مشترک سکه در بورس
ایجاد صندوق مشترک سکه در بورس