هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید با یک‌هزار تومان افت نسبت به روز مذکور یک‌میلیون و۳۲هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح قدیم با ۲هزارتومان کاهش یک‌میلیون و۲۸هزارتومان به خریداران عرضه شد.

صرافان بازار ارز و سکه روز شنبه نرخ هر دلار امریکا را با چهارتومان افت نسبت به پنج‌شنبه هفته گذشته سه هزارو۴۵۶تومان و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید را با یک‌هزار تومان افت نسبت به روز مذکور یک‌میلیون و۳۲هزار تومان تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد با ۲۵تومان کاهش نسبت به روز مذکور سه هزارو۹۵۰تومان و هر پوند نیز با ۳۲تومان کاهش پنج هزارو۲۴۸تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید با یک‌هزار تومان افت نسبت به روز مذکور یک‌میلیون و۳۲هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح قدیم با ۲هزارتومان کاهش یک‌میلیون و۲۸هزارتومان به خریداران عرضه شد. هر نیم سکه همانند پنج‌شنبه هفته گذشته ۵۱۸هزار تومان و هر ربع سکه نیز بدون تغییر قیمت ۲۶۹هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی همانند روز مذکور ۱۷۳هزار تومان خریدوفروش شد و هر گرم طلای ۱۸عیار ۱۰۵هزارو۳۰۰تومان قیمت خورد. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۲۸۴دلار تعیین شد.

بزرگ‌ترین جهش در ۳ سال گذشته

قیمت طلا روز جمعه ۲۶.۵۲دلار افزایش یافت و به ۱۲۸۳.۷۹دلار در هر اونس رسید. بعد از دو روز کاهش قیمت، ناگهان قیمت طلا با جهشی خیره‌کننده افزایش یافت. به گزارش رویترز، بعد از آنکه امریکا اعلام کرد که در سه ماهه آخر سال تولید ناخالص ملی این کشور کاهش داشته است و رشد اقتصادی این کشور با کاهش شدیدی همراه بوده است، بازار طلا با شوک این خبر روند صعودی به خود گرفت و با ۸درصد افزایش قیمت رکوردشکنی کرد. قیمت طلا روز جمعه ۲۶.۵۲دلار افزایش یافت و به ۱۲۸۳.۷۹دلار در هر اونس رسید. برخی از تجار طلا فکر می‌کنند که حتی اگر دلار تقویت شود، طلا همچنان در کوتاه‌مدت به‌علت نگرانی در مورد بی‌ثباتی در اروپا روندی افزایشی خواهد داشت. طلا در ماه ژانویه ۸درصد افزایش یافت که بالاترین افزایش از ژانویه ۲۰۱۲ به‌شمار می‌رود. عمده این افزایش ناشی از اقدام بانک مرکزی سوییس در حذف محدودیت برای فرانک این کشور بود. بانک مرکزی اروپا نیز اعلام کرد که میلیاردها یورو به اقتصاد این منطقه تزریق خواهد کرد. پایگاه خبری مارکت واچ امریکا اعلام کرد: قیمت جهانی طلا در ماه ژانویه (۱۱دی تا ۱۱بهمن) ۸درصد افزایش یافت که چنین افزایشی در سه سال اخیر بی‌سابقه است.

قیمت جهانی طلا روز جمعه، به گزارشی که نشان‌دهنده رشد اقتصادی ضعیف‌تر از انتظار امریکا بود، واکنش نشان داد و این امر موجب شد بهای طلا در ماه ژانویه رشد چشمگیری را تجربه کند. طلا در ماه ژانویه، بیشترین افزایش ماهانه خود از ژانویه ۲۰۱۲ تاکنون را تجربه کرد. قیمت طلا برای تحویل در ماه فوریه (بهمن) دیروز در بازار کامکس نیویورک با ۱.۹درصد افزایش، به ۱۲۷۸.۵۰دلار در هر اونس رسید. قیمت نقره برای تحویل در ماه مارس (اسفند) نیز در این بازار، با ۲.۶درصد افزایش به ۱۷.۲۱دلار در هر اونس صعود کرد. قیمت طلا پس از آن بالا رفت که وزارت بازرگانی امریکا اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته ۲.۶درصد افزایش یافته است. این درحالی است که انتظار می‌رفت تولید ناخالص امریکا در سه ماهه یادشده ۳.۲درصد افزایش یابد. آگن وینبرگ استراتژیست طلا در بانک کامرز آلمان به رویترز اعلام کرد: ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا، از سپتامبر ۲۰۱۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.
منبع: تعادل


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=55760
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بازار ارز و سکه در مدار نزول
بازار ارز و سکه در مدار نزول
بازار ارز و سکه در مدار نزول
بازار ارز و سکه در مدار نزول
بازار ارز و سکه در مدار نزول