با توجه به افزایش ۱۹ دلاری بهای طلای در بازارهای جهانی طی روز های گذشته، بازار آتی نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت ها دیروز روند طلایی را پشت سر گذاشت و دوباره بعد از یک ماه قیمت دورتر ترین سر رسید بازار آتی به بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

با توجه به افزایش ۱۹ دلاری بهای طلای در بازارهای جهانی طی روز های گذشته، بازار آتی نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت ها دیروز روند طلایی را پشت سر گذاشت و دوباره بعد از یک ماه قیمت دورتر ترین سر رسید بازار آتی به بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول (poolpress.ir)، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه( آخربن روزی کاری در اروپا) با افزایش نسبی روبرو شد و به بیش از ۱۲۸۰ دلار در هر اونس رسیده است. این در حالی است که قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته بیش از ۶۰ دلار افزایش یافت. قیمت طلا پس از افزایش ۲.۵ درصدی در روز پنج شنبه هفته گذشته، طی روز جمعه نیز با رشد ۰.۹ درصدی روبرو شد و به بیش از ۱۲۸۰ دلار در هر اونس رسید که این بالاترین قیمت طلا از ۲۹ اوت به شمار می رود.این بهترین عملکرد هفتگی قیمت طلا از اوت ۲۰۱۳ میلادی نیز به شمار می رود. قیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۴.۵ درصد رشد داشته است.
قیمت جهانی طلا در حالی به بالاترین سطح خود از ماه اوت رسیده است که سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران تصمیم بانک مرکزی سوییس در متوقف کردن نرخ برابری فرانک و یورو و توقف فروش اوراق قرضه ۳ ساله با فرانک هستند.
به اعتقاد کارشناسان اقدام غیر منتظره سوییس در متوقف کردن فروش اوراق قرضه سه ساله فرانک، شاخص سهام اروپا را با افت شدیدی روبرو کرد و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در انتهای داشته است.
علاوه بر اقدام بانک مرکزی سوئیس، کاهش ارزش دلار و باقی ماندن قیمت نفت در محدوده ۴۵ دلاری این موقعیت را برای طلا فراهم آورده تا در شرایط که سایر بازارها در حال سقوط هستند، فلز زرد در بین سرمایه گذاران محبوب تر از گذشته عمل کند.
در بازار داخلی نیز همگام با افزایش قیمت جهانی طلا، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز گذشته با افزایش ۲۷ هزار تومانی، ۱ میلیون و ۲۵ هزار تومان در بازار نقدی قیمت خورد. قیمت سکه نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته در بازار داخلی رشد ۲.۷۱ درصدی را تجربه کرده است .
به گزارش آریا، بازار آتی نیز تحت تاثیر افزایش قیمت طلا دربازار های جهانی و سکه تمام در بازار نقدی در تمام سر رسیده ها با افزایش چشمگیری روبرو بود، به طوریکه بعد از یک ماه که دوباره سکه در بازار نقدی مرز یک میلیون تومان را پشت سر گذاشت، در بازار آتی نیز سکه دوباره بعد از یک ماه کانال یک میلیون و دویست هزار تومان را پشست سر گذاشت و قیمت دورترین سر رسید آتی یعنی شهریور ماه یک میلیون و ۲۳۷ تعیین شد.
براساس این گزارش، روز گذشته هر چهار رسید آتی با افزایش قیمت روبه‌رو شد به‌طوری‌که نزدیک‌ترین سررسید یعنی اسفند ماه با افزایش ۳.۴‌درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه روبه‌رو شد و به قیمت یک میلیون و ۷۲هزارتومان رسید.
همچنین بالاترین قیمت قراردادهای سررسید اسفند ماه نیز یک میلیون و ۸۵ هزارتومان بود که با رشد ۴.۶۶درصدی مواجه شد. ۸۶۱ قرارداد سررسید اسفندماه در مجموع به ارزش ۹۲میلیارد و۹۷۹میلیون و ۵۰۰ هزار ریال شد. براساس این گزارش قرارداد‌های سررسید اردیبهشت ماه سال آینده نیز با افزایش ۳.۸۵درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه روبه‌رو شد و به قیمت یک‌میلیون و۱۱۸هزارتومان رسید. همچنین بالاترین قیمت قرارداد‌های سررسید اردیبهشت ماه سال آینده یک میلیون و ۱۲۸هزار و۵۰۰ تومان بود که ۴.۸۲درصد نسبت به قیمت تسویه روزانه با افزایش روبه‌رو شد. ۶۶۷ قرارداد سررسید اردیبهشت ماه در مجموع به ارزش ۷۴میلیارد و ۶۲۲ میلیون و ۷۰۰هزار ریال بالغ شد. همچنین قرارداد‌های سررسید تیرماه سال آینده با افزایش ۳.۷۴درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه روبه‌رو شد و به قیمت یک میلیون و۱۷۲هزارتومان رسید. بالاترین قیمت قرارداد‌های سررسید تیر سال آینده یک میلیون و ۱۸۶هزارتومان بود که ۴.۹۸درصد نسبت به قیمت تسویه روزانه با افزایش همراه بود. این گزارش حاکی‌ است، پنج هزارو ۱۴۴ قرارداد سر رسید تیر ماه به ارزش ۶۰۵ میلیارد و۳۷۱میلیون و ۹۵۰هزار ریال شد. با توجه به اینکه سررسید شهریور ماه سال آینده به‌تازگی بازگشایی شده است، بسیاری از معامله‌گران بازار آتی از آن استقبال کرده‌اند و این عامل سبب رونق داد و ستد سکه در بازار سرمایه شده است به‌طوری ‌که قرارداد‌های سررسید شهریور ماه سال آینده با افزایش ۳.۳۴درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه روبه‌رو شد و به قیمت یک میلیون و ۲۳۱هزارتومان رسید. همچنین بالاترین قیمت قرارداد‌های سررسید شهریور ماه یک میلیون و ۲۳۸هزارتومان بود که ۵ درصد نسبت به قیمت تسویه روزانه با افزایش همراه بود.
این گزارش حاکی است، چهار هزارو ۸۱۵ قرارداد سررسید شهریور ماه به ارزش ۵۹۱ میلیارد و۶۷۳‌میلیون و ۴۵۰هزار ریال شد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=54769
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سکه در بورس یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان قیمت خورد
سکه در بورس یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان قیمت خورد
سکه در بورس یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان قیمت خورد
سکه در بورس یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان قیمت خورد
سکه در بورس یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان قیمت خورد