بورس تهران بعد از یک روز مثبت امروز به روند منفی خود برگشت و دوباره ۶۵ هزار واحدی شد.

بورس تهران بعد از یک روز مثبت امروز به روند منفی خود برگشت و دوباره ۶۵ هزار واحدی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، پیش بینی فعالان بازار سرمایه از تدوام نداشتن روند مثبت دیروز درست از آب درآمد و بورس تهران یک روز بعد از سبز شدن، منفی شد.

شاخص بورس تهران یک روز بعد از رشد ۳۰۰ واحدی و افزایش انگیزه خرید،به روند کاهشی خود برگشت و با ۷۱ واحد افت به کانال ۶۵ هزار و ۹۲۹ واحدی رسید.البته در ابتدای معاملات روند بورس مثبت بود و شاخص کل افزایش ۱۰۰ واحدی را نیز تجربه کرد اما محکم نبودن رشد بورس و افزایش فروش شرکتها موجب شد تا شاخص بورس در نیمه دوم معاملات روند کاهشی به خود بگیرد.

به طوری که دربازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس،ملی مس،بانک صادرات،تاپیکو،سرمایه گذاری غدیر و بانک ملت بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای خودرویی همچون ایران خودرو و سایپا مانع از افت بیشتر بورس شدند.

بنابراین در بازار امروز نیز همانند روز گذشته شرکتهای خودرویی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند به طوری که پارس خودرو،پست بانک و بیمه دانا برترین تقاضای خرید بازار را به خود اختصاص دادند.در این میان کمباین سازی،سیمان تهران و فولاد امیرکبیر کاشان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

با برگشت بورس به مدار منفی ،میزان خرید و فروش حقیقی ها به شدت کاهش پیدا کرد و حقوقی ها در بازار فعال تر شدند به این ترتیب با حرکت حقوقی های بازار بیش از ۵۴۴ میلیون سهم به ارزش ۱۰۸ میلیارد تومان مورد معامله قرار رگفت و ارزش بازار سرمایه به ۲۹۸ هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=54479
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بورس طاقت نیاورد
بورس طاقت نیاورد
بورس طاقت نیاورد
بورس طاقت نیاورد
بورس طاقت نیاورد