فعالیت های اکتشافی تا پایان نهمین ماه از سال جاری با رشد بیش از دو تا چهار برابری و کشف ذخایر جدید منجر شده است.

فعالیت های اکتشافی تا پایان نهمین ماه از سال جاری با رشد بیش از دو تا چهار برابری و کشف ذخایر جدید منجر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)به نقل از ایسنا،‌ عملیات فعالیت های اکتشافی که در راستای عملیات جدید اکتشاف با همکاری سه جانبه ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور آغاز شده نشان می دهد میزان فعالیت های ۹ ماه امسال در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال ۹۲ از رشد قابل توجهی برخوردار است؛ به طوری که در بخش های حفاری از افزایش ۲۶۴ درصدی،‌ نمونه برداری از رشد ۴۱۵درصدی، چاه پیمایی(ژئوفیزیکی گمانه) از افزایش ۳۱۲ درصدی و ژئوفیزیک از رشد ۲۹۱ درصدی عملکرد برخوردار شده است.

عملیات جدید و بزرگ اکتشاف مواد معدنی که از ابتدای زمستان گذشته آغاز شده در مدت سه سال به اجرا در خواهد آمد و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از نواحی مستعد مواد معدنی در سراسر کشور را در بر می گیرد.

همچنین برخی از نتایج حاصل از فعالیت های اکتشافی مبین آن است که تاکنون بیش از ۹۰ میلیون تن به ذخایر کشف شده سنگ آهن کشور افزوده شده و ۱۲۰ میلیون تن نیز به ذخایر زغالسنگ افزوده شده است. در همین حال عملیات اکتشافی در محدوده معدن طلای زرشوران در سال جاری منجر به افزایش (حدود ۳۰ تنی) ذخایر معدن از ۸۹ تن به بیش از ۱۰۸ تن شده و این نتایج به تایید وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان استان تایید شده است.

طبق اعلام ایمیدرو، فعالیت های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (یکی از شرکت های اصلی و عملیاتی ایمیدرو) در بخش اکتشاف منجر به حفاری «کرگیری» (مغزه گیری) به میزان ۶۶ هزار و ۹۰۹ متر در کل پروژه های اکتشافی شده که سهم بخش زغالسنگ ۳۰هزار و ۸۵۰ متر بوده و از این مقدار ۲۶ هزار مورد چاه پیمایی صورت گرفته است.

از سوی دیگر با توجه به انجام اکتشافات در محدوده های معدنی سنگان ( مجتمع سنگان) و انجام ۱۵هزار و ۵۰۰ متر حفاری و ۳۵حلقه گمانه، مرحله ارزیابی جدید از ذخایر این محدوده آغاز شده است. علاوه بر این در پهنه ۱۱هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربعی سنگان ۱۵ آنومالی جدید وارد عملیات پی جویی شده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=53775
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کشف ذخایر جدید طلا
کشف ذخایر جدید طلا
کشف ذخایر جدید طلا
کشف ذخایر جدید طلا
کشف ذخایر جدید طلا