ضرابخانه آمریکا در سال ۲۰۱۴ شاهد رکورد جدیدی برای تقاضای شمش نقره بود و تا ۲۴ دسامبر همه سکه‌های نقره عقاب نشان ضرب شده در سال ۲۰۱۴ را فروخت. این ضرابخانه با فروش بیش از ۴۴ میلیون سکه، رکورد شخصی جدیدی به جای گذاشت.

ضرابخانه‌های آمریکا، کانادا و پرث استرالیا اعلام کردند سکه شمش نقره در سال ۲۰۱۴ فروش سالانه قوی دیگری را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir) به نقل از ایسنا، ضرابخانه آمریکا در سال ۲۰۱۴ شاهد رکورد جدیدی برای تقاضای شمش نقره بود و تا ۲۴ دسامبر همه سکه‌های نقره عقاب نشان ضرب شده در سال ۲۰۱۴ را فروخت. این ضرابخانه با فروش بیش از ۴۴ میلیون سکه، رکورد شخصی جدیدی به جای گذاشت.

اگرچه آمار برای ضرابخانه کانادا کامل نیست اما طبق گزارش سه ماهه، فروش نقره این ضرابخانه در ۹ ماهه سال ۲۰۱۴ از میزان فروش در مدت مشابه سال گذشته بالاتر بود.

ضرابخانه کانادا از ابتدای سال ۲۰۱۴ تا سپتامبر ۲۰.۸ میلیون اونس سکه فروخت که بالاتر از ۲۰.۷ میلیون اونس در سال ۲۰۱۳ بود.

در مقابل فروش نقره ضرابخانه پرث استرالیا در سال ۲۰۱۴ در مقایسه با سال گذشته کاهش داشت. این ضرابخانه ۷.۰۹ میلیون اونس نقره در فاصله ژانویه تا نوامبر فروخت که در مقایسه با ۷.۷۹۹ میلیون اونس نقره فروخته شده در سال ۲۰۱۳ کمتر بود.

تقاضا برای نقره در پی کاهش چشمگیر قیمت این فلز نقره ای در سال ۲۰۱۴ قوی بوده است. بهای معاملات آتی نقره بازار کامکس ابتدای سال ۲۰۱۴ با ۱۹.۴۴۰ دلار در هر اونس آغاز شد و تا ۳۰ دسامبر ۱۵.۶۸۰ دلار بود که کاهش بیش از ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

اگرچه فروش نقره هر سه ضرابخانه قوی بوده است اما در عوض فروش طلا در مقایسه با سال ۲۰۱۳ درخشش چندانی نداشت.

طبق آمار ضرابخانه آمریکا، تا ۲۶ دسامبر مجموعا ۷۰۲ هزار اونس طلا در قالب سکه بوفالو و سکه عقاب آمریکایی فروخته شد که ۳۶ درصد در مقایسه با ۱.۰۹۵ میلیون اونس در سال ۲۰۱۳ کاهش داشت.

ضرابخانه کانادا در ۹ ماهه سال ۲۰۱۴ اعلام کرد مجموعا ۴۷۴ هزار اونس طلا فروخته که کمتر از ۸۷۶ هزار اونس فروخته شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۳ بود. این ضرابخانه در کل سال ۲۰۱۳ بیش از ۱.۱۴ میلیون اونس طلا فروخته بود.

و در نهایت ضرابخانه پرث بیش از ۴۷۵ هزار اونس طلا در فاصله ژانویه تا نوامبر فروخت که کمتر از ۶۱۱ هزار اونس فروش در کل سال ۲۰۱۳ بود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=53729
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تقاضای جهانی برای نقره بالا رفت
تقاضای جهانی برای نقره بالا رفت
تقاضای جهانی برای نقره بالا رفت
تقاضای جهانی برای نقره بالا رفت
تقاضای جهانی برای نقره بالا رفت