روز یکشنبه صرافی ها با اختلاف ۲۰۰ تومان, دو نوع قیمت ارزی را اعلام کردند, شکلی و حضوری .

روز یکشنبه صرافی ها با اختلاف ۲۰۰ تومان, دو نوع قیمت ارزی را اعلام کردند, شکلی و حضوری .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، روز یکشنبه ۹ ام آذر ماه ۹۳ برابر با ۷ ام صفر۱۴۳۶ و ۳۰ ام نوامبر ۲۰۱۴ دلار آمریکا ۳۵۰۰ تومان و یورو ۴۴۵۰ تومان در بازار آزاد داخلی و به صورت حضوری قیمت گرفتند در حالی که بر روی سایت های رسمی صرافی ها این دو ارز به ترتیب ۳۳۷۰ تومان و ۴۱۶۰ تومان ثبت شده بودند.
به گزارش پولی مالی از بازار آزاد ارزی, قیمت ها در این بازار به صورت لحظه ای در حال نوسان است , و تقاضا بیش از عرضه به چشم می خورد .
لازم به گفتن است:تصمیم اوپک مبنی بر حفظ سقف تولید و در نتیجه وجود مازاد نفت خام در بازار به میزان بیش از یک میلیون بشکه در روز باعث کاهش ارزش مبادلاتی نفت خام در بازارهای جهانی و از دست رفتن یک سوم ارزش آن گردید. این وضعیت بودجه کشورهای وابسته به اقتصاد نفت را با مشکل کسری مواجه کرد و در نتیجه فشار منفی قیمتی را بر ارزهای ملی این کشور ها وارد آورد .
علاوه بر کاهش قیمت نفت, مساله تحریم های کشورمان و محدودیت های موجود در این حوزه به ویژه در ارتباط با محدودیت های فروش و انتقال منابع ارزی, که با اعلام تمدید زمان مذاکرات هسته ای ۱+۵ حداقل به مدت ۷ ماه دیگر ادامه پیدا خواهند کرد, فشار منفی بر قدرت برابری ریال ایران را افزایش داده .
به علاوه, با توجه به شرایط نیمه دوم سال, به لحاظ افزایش تقاضای ارزی, فشار روانی در بازار ارزی تقویت شده و بدین ترتیب حاشیه سود این بازار که ظرف ماه های گذشته روندی نزولی به خود گرفته بود, تقویت شده است.

باید توجه داشت : تعیین قیمت نرخ ارز در بودجه ۹۴ به میزان ۲۸۶۰ تومان و اختلاف ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی معمول با بازار آزاد نیز از جمله دلایل تاثیر گذار بر تقویت قیمت ارزها در برابر ریال ایران محسوب می گردد.

گزارش روز شنبه

روز گذشته قیمت ارزها به ویؤه دلار آمریکا در بازار آزاد داخلی دچار رفتار هیجانی شد به ترتیبی که پس از ثبت یک افزایش قیمتی، در نهایت در قیمت نزدیک به ۳۳۹۵ تومان به کار خود پایان داد.

در نخستین روز کاری هفته جاری ( شنبه) دلار آمریکا با افزایش ۴/۲ درصدی (۸۰ تومانی) همراه شد تا بیشترین قیمت در ۱۷ ماه اخیر با بیشترین مقدار افزایش نیز همراه شود. بیشترین افزایش قیمت دلار در سال جاری در روز شنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه تجربه شده بود که نرخ دلار در این روز با افزایش ۶۵ تومانی، از حدود ۳۲۴۵ تومان به حدود ۳۳۱۰ تومان در این روز افزایش یافت.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=51628
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قیمت‌های دوگانه در صرافی‌ها
قیمت‌های دوگانه در صرافی‌ها
قیمت‌های دوگانه در صرافی‌ها
قیمت‌های دوگانه در صرافی‌ها
قیمت‌های دوگانه در صرافی‌ها