معاون‌برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت:بانک رفاه به هیچ وجه همکاری در زمینه وام‌های زودبازده نداشته است و از تعهد ۱۴۶ میلیارد تومانی تنها ۱۰۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از فارس، نعمت‌الله ترکی امروز در شورای اشتغال استان تهران که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان تهران برگزار شد درباره پرداخت تعهدات اشتغال‌زایی شامل وام‌های زود بازده و مشاغل خانگی بانک‌ها اظهار داشت: تعهدات استان تهران از سال ۸۴ تاکنون ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که در این زمینه ۶۵ هزار طرح مصوب به بانک‌ها معرفی شده است که از این تعداد ۳۱ هزار طرح آن در حال بررسی  است.

وی خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی وام‌های زودبازده بوده است که ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان این مبلغ تاکنون پرداخت شده است.

ترکی افزود: در سال ۹۱، ۷۹ میلیارد تومان برای وام‌های مشاغل خانگی استان تهران اختصاص پیدا کرد که تاکنون ۲۸ میلیارد تومان آن نزدیک به ۳۰ درصد پرداخت شده است.

ترکی به گزارش عملکرد بانک‌ها در حوزه وام‌های زود بازده و مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: بانک مسکن از سال ۸۴ تاکنون تنها ۲۵ درصد از تعهدات خود را در زمینه وام‌های زود‌بازده اشتغال‌زایی پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: بانک صادرات نیز از ۶۰۰ میلیارد تومان تنها ۴۰۰ میلیارد تومان از تعهدات وام‌های زودبازده خود که نزدیک به ۶۰ درصد می‌شود را پرداخت کرده است. که در این زمینه عملکرد خوبی نسبت به مابقی بانک‌ها داشته است.

ترکی با بیان اینکه بانک رفاه تاکنون به خوبی به تعهدات خود عمل نکرده است گفت: بانک رفاه به هیچ وجه همکاری در زمینه وام‌های زودبازده نداشته است و از تعهد ۱۴۶ میلیارد تومانی تنها ۱۰۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی به تعهدات مشاغل خانگی بانک رفاه اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز بانک رفاه از سال ۸۴ تاکنون متعهد شده است که ۹ میلیارد تومان اختصاص دهد ولی تاکنون هیچ مبلغی به عنوان طرح مشاغل خانگی از سوی بانک رفاه پرداخت نشده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران درباره پرداخت تعهدات بانک صنعت و معدن اظهار داشت: تعهدات بانک صنعت و معدن ۱۵۱ میلیارد تومان بوده است که علاوه بر این مبلغ ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دیگر نیز برای وام‌های زود‌بازده اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تعهدات بانک سپه ۱۵۲ میلیارد تومان بوده است که علاوه بر این مبلغ ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز بیشتر از تعهدات خود پرداخت کرده است.

ترکی خاطر نشان کرد: این بانک در حوزه مشاغل خانگی ۳ میلیارد تومان تعهد داشته است که تاکنون ۲۰ درصد آن پرداخت شده است.

معاون‌برنامه‌ریزی استانداری تهران خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی از ۳۵۱ میلیارد تومان تعهدات خود تنها ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان باقی مانده است که کمتر از یک درصد می‌شود.

وی گفت: بانک تجارت از تعهد ۴۴۴ میلیارد تومانی تنها ۱۰۷ میلیارد تومان را پرداخت کرده‌ایم که حدود ۲۴ درصد می‌شود.

ترکی افزود: بانک ملت نیز از تعهد ۵۷۲ میلیارد تومانی خود تنها ۳۷۱ میلیارد تومان پرداخت کرده است. که حدود ۶۵ درصد از تعهدات پرداخت نشده است.

ترکی خاطر نشان کرد: به بانک ملت ۹ هزار و ۹۷۰ پرونده برای پرداخت وام‌های زودبازده ارائه داده‌ایم.  تعهدات بانکی ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است که مربوط به ۹ هزار و ۶۶۶ طرح است.

وی تأکید کرد: بانک ملی عملکرد خوبی در ارائه وام‌های زودبازده داشته است که ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای ارائه وام‌های زودبازده در دست بررسی دارد؛ از ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از تعهدات مشاغل خانگی بانک ملی تاکنون ۹ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

ترکی افزود: بانک رفاه و ملت در ارائه وام‌های زودبازده و مشاغل خانگی بسیار ضعیف عملکرد کرده‌اند.

معاون‌برنامه‌ریزی استانداری تهران خاطر نشان کرد: بانک‌هایی که برای ارائه وام‌های متعهد شده به خوبی عمل نکرده‌اند تنها ۱۰ روز برای تعیین و تکلیف مهلت دارند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=5085
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مهلت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی
مهلت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی
مهلت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی
مهلت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی
مهلت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی