اصلی ترین دلیل این اتفاق فضای مثبت مذاکرات هسته ای و چشم انداز و انتظار مثبتی است که بازار سرمایه از این مذاکرات دارد.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ریسک پذیرهای بورس در صورت رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای سود بیشتری را کسب می کنند و در مقابل ریسک گریزها، منتظر رسیدن به توافق نهایی برای ورود به بورس هستند که البته بازدهی کمتری هم نصیب آنها می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول (poolpress.ir‬)، احمد حسینی در گفتگو با تسنیم در خصوص روند مثبت معاملات و شاخص بورس در هفته های گذشته گفت: اصلی ترین دلیل این اتفاق فضای مثبت مذاکرات هسته ای و چشم انداز و انتظار مثبتی است که بازار سرمایه از این مذاکرات دارد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته نباید از عوامل داخلی اثرگذار بر رشد بازار سهام نیز مانند سیاستهای دولت مبنی بر جلوگیری از رکود و کنترل تورم، گزارشات خوب ۶ ماهه شرکتها و انتظارات ناشی از کاهش سوه سپرده بانکی غافل شد.
وی با اشاره به این که هنوز نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای مشخص نیست تصریح کرد: با توجه به این موضوع سرمایه گذاران در بورس به دو دسته ریسک پذیر و ریسک گریز تقسیم می شوند.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: ریسک پذیرهای بازار در زمینه نتایج مذاکرات هسته ای احتمال رسیدن به توافق نهایی را زیاد ارزیابی می کنند و با پذیرش این ریسک وارد بازار سرمایه می شوند و در صورت رسیدن به توافق نیز سود بیشتری را کسب می کنند.
وی گفت: اما ریسک گریزها منتظر رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات هسته ای هستند تا با آسودگی خاطر اقدام به سرمایه گذاری در بورس کنند و در شرایط فعلی انتظار می کشند؛ هر چند نباید از این موضوع غافل ماند که هر چقدر احتمال رسیدن به توافق افزایش یابد ریسک کمتری متوجه سرمایه گذاران بورسی خواهد بود و در مقابل بازدهی کمتری هم نصیب آنها می شود.
حسینی اضافه کرد: در حال حاضر اصلی ترین چالش پیش روی بازار سرمایه نرخ سود بالای بانکی است که در صورت کاهش آن، سرمایه ها به سمت بازار سرمایه روانه می شود.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به این که سرمایه گذاری در بورس علاوه بر داشتن دانش مالی به تجربه نیز نیازمند است به تازه واردها توصیه کرد: به طور مستقیم در بورس سرمایه گذاری نکنند و از خدمات نهادهای واسط از جمله صندوق های سرمایه گذاری برای این کار استفاده کنند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=50261
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استراتژی بورسی‌ها در خصوص نتایج مذاکرات هسته‌ای
استراتژی بورسی‌ها در خصوص نتایج مذاکرات هسته‌ای
استراتژی بورسی‌ها در خصوص نتایج مذاکرات هسته‌ای
استراتژی بورسی‌ها در خصوص نتایج مذاکرات هسته‌ای
استراتژی بورسی‌ها در خصوص نتایج مذاکرات هسته‌ای