بهبود وضعیت اقتصادی امریکا، به رشد قیمت دلار منجر شده و ثمره آن، حرکت سرمایه ها به سمت فعالیت های اقتصادی است، در نتیجه طلا با کاهش تقاضا مواجه شده و قیمت آن روند نزولی را طی می کند.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با پیش بینی ثابت شدن نرخ طلا در بازارهای جهانی گفت: تعطیلی بازار طلا و کاهش داد و ستدها به دلیل تقارن با ایام عزاداری سالار شهیدان، باعث عدم تبعیت از نرخ جهانی شده و قیمت واقعی طلا در ایران، هفته آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول ( poolpress.ir ‬) ، «محمد کشتی آرای » درباره دلایل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی گفت: بهبود وضعیت اقتصادی امریکا، به رشد قیمت دلار منجر شده و ثمره آن، حرکت سرمایه ها به سمت فعالیت های اقتصادی است، در نتیجه طلا با کاهش تقاضا مواجه شده و قیمت آن روند نزولی را طی می کند.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: البته آنچه مسلم است اینکه، روند نزولی قیمت طلا بزودی متوقف خواهد شد، چرا که بعد از ظهر چهارشنبه به وقت ایران، شاخص های اقتصادی اعلام و با توجه به این روند، جلوی کاهش نرخ طلا گرفته خواهد شد.

وی در رابطه با تاثیر افت قیمت جهانی طلا بر بازار داخلی نیز گفت: تعطیلی بازار طلا و کاهش داد و ستد ها به دلیل تقارن با ایام عزاداری سالار شهیدان، باعث عدم تبعیت از نرخ جهانی شده و قیمت واقعی نیز روز شنبه مشخص خواهد شد.

این کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به افت نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی تصریح کرد: اکنون سکه تمام بهار آزادی با ۲۰ هزار تومان کاهش، به قیمت ۹۰۸ هزار تومان خرید و فروش می شود و با نرخ ارز نیز تناسب دارد، نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۹۳ هزار تومان بوده که نسبت به روزهای گذشته با کاهش مواجه است.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در رابطه با وابستگی نرخ طلا و نفت نیز گفت: قیمت نفت در بازارهای غیرسازمان یافته تعیین می شود و به همین دلیل، تاثیر چندانی بر نرخ طلا نداشته و کاهش قیمت نفت نیز به دلیل شکل گیری بازارهای غیرسازمان یافته نفتی است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=50063
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قیمت واقعی طلا هفته آینده مشخص می شود
قیمت واقعی طلا هفته آینده مشخص می شود
قیمت واقعی طلا هفته آینده مشخص می شود
قیمت واقعی طلا هفته آینده مشخص می شود
قیمت واقعی طلا هفته آینده مشخص می شود