با تقویت ارزش دلار و فروش های فنی احتمالی، قیمت طلا امروز برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت و به نزدیکی پایین ترین رقم بیش از ۴ سال اخیر رسید.

با تقویت ارزش دلار و احتمال فروش های فنی، قیمت طلا امروز برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت و به نزدیکی پایین ترین رقم بیش از ۴ سال اخیر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول ( poolpress.ir ‬) به نقل از تسنیم، با تقویت ارزش دلار و فروش های فنی احتمالی، قیمت طلا امروز برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت و به نزدیکی پایین ترین رقم بیش از ۴ سال اخیر رسید.
پس از تصمیم غیرمنتظره بانک ژاپن برای افزایش برنامه خرید اوراق قرضه خود که موجب کاهش ارزش ین به پایین ترین رقم ۷ سال گذشته در برابر دلار امریکا شد، قیمت فلزات گرانبها روز جمعه تضعیف شد.
روز دوشنبه، ارزش دلار به بالاترین رقم ۴ سال اخیر در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی رسید و بیش از پیش به جذابیت بازار فلز زرد لطمه زد.
تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «در حال حاضر بسیار سخت است بتوان عاملی افزایشی در بازار طلا یافت.» در این یادداشت همچنین اضافه شده است که تحولات کنونی، تقاضای فیزیکی ضعیف و خروج سرمایه موجب کاهش قیمت ها شده است.
«سطح حمایت بعدی قیمت ۱۱۵۵ تا ۱۱۶۰ دلار خواهد بود، اما در پاین تر از این رقم حمایت چندانی دیده نمی شود. اگر قیمت ها به زودی به سطح ۱۱۸۰ دلار باز نگردند، ما این رقم را به عنوان یک سطح مقاومت بزرگ خواهیم دید.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا یک درصد کاهش یافت، اما سپس اندکی ترمیم شد و با ۰.۶ درصد کاهش نسبیت به جلسه قبلی به ۱۱۶۶ دلار و۹۵ سنت رسید. فلز زرد روز جمعه با رسیدن به رقم ۱۱۶۱ دلار و ۲۵ سنت، پایین ترین قیمت از جولای ۲۰۱۰ تاکنون را به ثبت رساند. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه ۲ درصد کاهش یافت.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره نیز از روند کاهش قیمت طلا تبعیت کرد و به قیمت ۱۵ دلار و ۷۲ سنت رسید که پایین ترین رقم از اوایل سال ۲۰۱۰ تاکنون بود. پلاتین نیز در نزدیکی پایین ترین رقم یک ماه گذشته معامله شد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=49899
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
قیمت جهانی طلا کاهش یافت
قیمت جهانی طلا کاهش یافت
قیمت جهانی طلا کاهش یافت
قیمت جهانی طلا کاهش یافت