دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی ( ایکوبیک) طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۹ و ۳۰مهر ماه سال جاری و در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار می‌شود.

پول پرس- دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی ( ایکوبیک) طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۹ و ۳۰مهر ماه سال جاری و در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، محمد سعید نوری نائینی رئیس هیات علمی کنفرانس بین‌المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی (ایکوبیگ) طی یک نشست خبری گفت: در ابتدا قرار بود این همایش‌ها هر ۲سال یکبار برگزارشود اما به خاطر شرایط اقتصادی حاکم بر ایران دومین دوره این کنفرانس به وقفه خورد و اکنون پس از سه سال برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این کنفرانس با دو محورفرصت‌ها و تنگناهای نظام بانکی وتحولات اقتصادی و تامین منابع مالی خارجی، توسعه اقتصادی و نظام بانکی با کمک نخبگان اقتصادی و فرهیختگان نظام بانکی، چالش‌های پیش رو و راه‌های برون رفت از آن را در صنعت بانکداری بررسی کرده و نتایج آن را در اختیار متخصصان، دانش‌پژوهان و سیاست‌گزاران کشور قرار می‌دهد.
نوری نائینی ادامه داد یکی از ویژگی‌های خاص این همایش این است که برای مقالات فراخوان داده نشده است بلکه از همان ابتدا مقالات به صورت هدفمند تعیین و به صاحبنظران ارجاع داده شد.
وی در خصوص سخنرانان این کنفرانس گفت: این کنفرانس تمام سعی خود را دارد که گروهی از بهترین‌های صنعت بانکداری را با خود همراه کند تا بار علمی مناسبی داشته باشد. همچنین علاوه بر متخصصان داخلی جمعی از متخصصان مطرح بین‌المللی نیز به عنوان سخنران در این کنفرانس حضور دارند که به بین‌المللی‌تر شدن این کنفرانس کمک شایانی کرده است.
وی در خصوص تاثیری که اولین همایش بر سیستم بانکی گذاشت گفت: قطعنامه‌ای در جریان اختتامیه این همایش با حضور ۲۰ بانک صادر شد که شامل اهم مشکلات و پیشنهاداتی در مورد سیستم بانکی ایران بود. اما متاسفانه خیلی فضای پی‌گیری دستاوردها وجود نداشت و ما در کنفرانس دوم تصمیم داریم بعد پی‌گیری نتایج این کنفرانس را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
در پایان نوری نایینی خاطر نشان کرد: تسهیلاتی برای هزینه ثبت نام شرکت در سمینار برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با حضور بیشتر این قشر روبه‌رو باشیم.
در ادامه این نشست، جمیل علیزاده شایق جانشین دبیر کنفرانس نیز از برگزاری دو میزگرد تخصصی با عناوین اتحاد استراتژیک بانک‌ها، ضرورت یا انتخاب و فرصت و چالش‌های نظام بانکی با حضور مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی و فعالان بانکی در حاشیه این کنفرانس خبرداد.
وی همچنین در رابطه با اینکه آیا این همایش زیر حمایت بانک خاصی است یا خیر گفت: این همایش زیر پوشش هیچ سازمان و بانکی نیست و حضور جلال رسولف در سمت دبیرکنفرانس صرفا به دلیل سابقه کاری ایشان بوده است و می‌توان گفت بانک ملی اسپانسر بزرگتر این همایش بوده است.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=48802
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دومین همایش صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی برگزار می‌شود
دومین همایش صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی برگزار می‌شود
دومین همایش صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی برگزار می‌شود
دومین همایش صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی برگزار می‌شود
دومین همایش صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی برگزار می‌شود