طبق بررسی‌های انجام شده در بیمه آسیا حدود ۹۰درصد بیمه‌نامه‌ها با تخفیف صادر شده‌اند و مابقی که درصد ناچیزی است بدون هیچ تخفیفی صادره شده است و رقم ۳۷درصد تخفیف بصورت توتال آن هم در بیمه شخص ثالث رقم بالایی محسوب می‌شود.

پول پرس– ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه آسیا گفت: نحوه عملکر بیمه‌ها در حوزه شخص ثالث کاملا اجباری و ناگزیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، مدیرعامل بیمه آسیا در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه چه تدابیری در مورد حضور دلالان حوزه بیمه شخص ثالث که با دریافت سود ۳۰تا۴۰ درصدی اقدام به فروش بیمه نامه شخص ثالث می‌کنند اندیشیده شده است گفت:طبق بررسی‌های انجام شده در بیمه آسیا حدود ۹۰درصد بیمه‌نامه‌ها با تخفیف صادر شده‌اند و مابقی که درصد ناچیزی است بدون هیچ تخفیفی صادره شده است و رقم ۳۷درصد تخفیف بصورت توتال آن هم در بیمه شخص ثالث رقم بالایی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: حال اینکه این تخفیف‌ها نصیب چه کسانی شده است مطلبی است که که ما را به حاشیه می‌برد و تمام تلاش ما این است که از حاشیه دوری کنیم.
مدیر عامل بیمه آسیا رقم پرداخت شده خسارت در رشته شخص ثالث را در سال گذشته مجموعاً ۷۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد.
وی در خصوص پرداخت خسارت‌ بیمه‌گذاران گفت: نسبت خسارت بیمه آسیا در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته و از ۵۳ به ۴۳ درصد رسیده که این به دلیل از پرداخت خسارات معوق است.
کاردگر در خصوص ارائه طرح طبقه بندی مشاغل در بیمه آسیا گفت: پس از گذشت سال‌ها از بحث اجرای این طرح عاقبت در عرض ۶ ماه این طرح عملیاتی شد و نتایج نهایی طرح طبقه بندی مشاغل که در ۲۰ اسفند سال گذشته ارائه شد توانست تحول جدی در بیمه آسیا و افزایش انگیزه کار ایجاد کند.
وی همچنین اظهارداشت: با مطالعاتی که در مورد عملکرد ۱۰ ساله شرکت انجام شد، از مدیران بیمه آسیا‌ خواستیم که بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های مربوط به هر بخش از جمله پرداخت خسارت و صدور بیمه نامه را بازبینی کنند.
مدیرعامل بیمه آسیا در خصوص تمرکز زدایی انجام شده در این شرکت گفت: تلاش کرده‌ایم که اختیارات بیشتری به مدیران شعب استانی داده شود به صورتی که این تمرکز‌زدایی در حوزه مدیریت انجام شود.
وی ادامه داد: رقم پرتفوی بیمه آسیا از ۹.۲ درصد در شش ماهه سال گذشته به حدود ۱۰ درصد در سال جاری رسیده است
کاردگر تصریح کرد: کارگروهی برای بستن حساب‌ها در سال گذشته تشکیل شد تا مسائل مالی شرکت را ساماندهی کند و ما از اسفند ۹۲ برنامه‌ریزی برای مجمع سالیانه را انجام دادیم که نهایتا مجمع ما ۲۰ خرداد برگزار شد.
کاردگر در خصوص آمار بیمه نامه‌ها و خسارت‌ها گفت: در نیمه اول امسال حق بیمه تولیدی شرکت ۴۴ درصد و تعداد بیمه‌نامه‌ها ۱۲.۵ درصد و نرخ خسارات پرداختی نیز ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد:‌همچنین ۴۳۲.۵ میلیارد تومان خسارت در شش ماهه امسال پرداخت کرده‌ایم که بیشترین سهم معادل ۴۵ درصد مربوط به رشته شخص ثالث و کمترین سهم رشته مهندسی با ۰.۷ درصد بوده است.
وی در رابطه با شبکه فروش بیمه آسیا گفت: ۸۸ درصد تولید حق بیمه توسط نمایندگان و شبکه فروش و ۱۲ درصد از طریق شعب انجام شده است که این درصد بالایی از فروش را شامل می‌شود.
کاردگر در خصوص فعالیت این شرکت در حوزه بیمه‌های اتکایی گفت: بیمه مرکزی هر سال سقف فعالیت اتکایی هر یک از شرکت های بیمه را با توجه به سرمایه و توانگری مالی آنها تعیین می‌کند و شرکت ما هم در حوزه اتکایی اعم از واگذاری و وصولی جایگاه مناسبی دارد.
وی با اشاره به این نکته که هدف شرکت بیمه آسیا رسیدن به سهم حداقل ۱۲ درصدی بازار، گفت: برنامه و و بودجه خود را بر این اساس تنظیم کردیم اما هنوز آمار رسمی از سال جاری گزارش نشده است.
مدیرعامل بیمه آسیا درخصوص فروش سهم ۲۰ درصدی دولت از بیمه آسیا، گفت:‌براساس لایحه خروج از رکود دولت می‌تواند سهم خود را از بیمه‌ها بفروشد که ما برای خرید بیمه آسیا مشتری خارجی و داخلی زیادی داریم که اقدامات کار برای واگذاری فراهم شده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=48258
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سهام بیمه آسیا مشتری خارجی دارد
سهام بیمه آسیا مشتری خارجی دارد
سهام بیمه آسیا مشتری خارجی دارد
سهام بیمه آسیا مشتری خارجی دارد
سهام بیمه آسیا مشتری خارجی دارد