طلافروشی‌های پررفت و آمدترین محله‌ها، به کلی خالی بود و فروشندگان کاری بجز روزنامه خواندن نداشتند.

خرده‌فروشان طلای مکه می‌گویند مشتریان اصلی آنها در مراسم حج مصری و سوری بوده‌اند اما شرایط تغییر کرده است بطوری که مشتریان آسیایی از مشتریان عرب پیشی گرفته‌اند.

به گزارش پول پرس، تجار و خرده‌فروشان طلای عربستان سعودی به دنبال افزایش فروش در دوره حج در شهر مکه بوده‌اند اما دشواری‌های اقتصادی جهان امسال فروشگاه‌ها را خالی از خریدار کرده است.

بطور کلی همیشه در مراسم حج بیشترین خرید طلا در شهر مکه و توسط زائران صورت می‌گرفت.
اما روز پنجشنبه طلافروشی‌های پررفت و آمدترین محله‌ها، به کلی خالی بود و فروشندگان کاری بجز روزنامه خواندن نداشتند.

مدیر فروش یکی از فروشگاه‌های بزرگ طلای مکه گفت: “امسال فصل بدتری نسبت به سال گذشته بود. به نظر من میزان فروش ۲۰ درصد کاهش داشته است. این وضعیت قبلاً هرگز وجود نداشت.”
خرده‌ فروشان طلای مکه می‌گویند مشتریان اصلی آنها مصری و سوری بوده‌اند اما شرایط تغییر کرده است بطوری که مشتریان آسیایی از مشتریان عرب پیشی گرفته‌اند.

به گزارش خلیج تایمز، اعراب این روزها طلا نمی‌خرند. حتی تصور میشد جمعیت افغان‌ها و بنگلادشی‌ها فقیرتر باشند اما خریداران فعال این روزها از این دو ملیت هستند. البته خرید این گروه نیز محدود به اشیاء کوچک و ارزان است.

طلا که در روزهای بی‌ثباتی نقش سرمایه جایگزین را ایفا می‌کند روز پنجشنبه شاهد ۰.۶ درصد افزایش بها بود. با این وجود، برخی از تجار مکه از بهبود کامل بازار طلا در این زمان قطع امید کرده‌اند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=47935
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حاجی‌ها طلا نمی‌خرند
حاجی‌ها طلا نمی‌خرند
حاجی‌ها طلا نمی‌خرند
حاجی‌ها طلا نمی‌خرند
حاجی‌ها طلا نمی‌خرند