تصمیم بانک‌مرکزی مبنی بر کاهش تعداد شعب بانک‌ها فاقد شاخص و مقیاس مشخص و غیر‌‌کارشناسی است .

عباس عسکرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در پاسخ به پرسش خبرنگار پول پرس ضمن بیان این مطلب گفت: عموم بانک‌های خصوصی بیش از نیمی از شعب خود را در تهران و به ویژه مناطق شمالی شهر تهران متمرکز کرده اند. در حالیکه بانک حکمت ایرانیان با وجود تاسیس بیش از ۱۴۰ شعبه در کل کشور، تنها۱۷ شعبه در تهران دارد.

وی افزود دستوالعمل کلی کاهش بیست درصد تعداد شعب بانک‌ها فاقد شاخص معینی است و بهتر بود بانک مرکزی عواملی همچون سرمایه، تناسب تعداد شعب تهران و شهرستانها و کیفیت خدمات دهی را معیار این امر قرار می‌داد.

وی خاطر نشان کرد: بانک حکمت ایرانیان به هیچ عنوان رویکرد گسترش بی رویه شعب ندارد و اعتقاد داریم بانکداری مبتنی بر شعبه، منابع بانک را تلف می کند از این رو انتظار داریم باتعیین شاخص های علمی و کارشناسی مانع بی عدالتی در نظام بانکی شود.

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان گفت: مادرحال حاضر در شهرهای ورامین، یزد، پیشوا، کاشان و منطقه محروم جاسک شعبه تجهیزشده آماده افتتاح داریم که امیدواریم با مساعدت بانک مرکزی هرچه سریعتر خدمات دهی خودرا آغاز کند.

رونمایی از هوش مصنوعی بانک حکمت ایرانیان

همچنین به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، سامانه “هم بانک” بانک حکمت ایرانیان در  نمایشگاه بورس بانک بیمه رونمایی شد.
مدیر عامل بانک حکمت ایرانیان در مراسم رونمایی از این سامانه گفت:در سطح دنیا برای افزایش رفاه حال مردم از ابزارهای الکترونیکی استفاده می‌شود و بانک با به کار گیری دقیق و موثر یک سامانه بانکداری مبتنی بر هوش مصنوعی را امروز رونمایی کرد.
وی ادامه داد: ۸۲ درصد عملیات بانکی بیرون شعبه در سامانه هم بانک انجام می‌شود از جمله امکان دریافت اضافه نمایش کارت، به صورت دستی دریافت، ضریب پروندهای تسهیلات مشتری، امکان پرداخت قبض و انتقال وجه و غیره است.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=4298
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

انتقاد مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان از سیاست کاهش شعب
انتقاد مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان از سیاست کاهش شعب
انتقاد مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان از سیاست کاهش شعب