بیزینس مونیتور پیش بینی کرد صنعت بانکداری ایران به‌رغم تحریم های غرب در سال جاری با رشد و رونق مواجه شود و دارایی بانک های ایرانی در این سال با رشد ۲۴ درصدی به رکورد ۱۰۰۰ تریلیون تومان برسد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، موسسه تحقیقاتی بیزینس مونیتور در جدیدترین گزارش خود سال ۲۰۱۳ را سال پر رونقی برای صنعت بانکداری ایران به رغم تحریم های غرب پیش بینی و اعلام کرد دارایی بانک های ایران در این سال با رشد قابل توجه ۲۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش کل دارایی بانک های ایران در پایان سال ۲۰۱۲، ۸۰۶ هزار میلیارد تومان بوده و پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۱۳ با افزایش ۲۴ درصدی به رکورد ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

در حالی این موسسه پیش بینی کرده است صنعت بانکداری ایران در سال ۲۰۱۳ با رشد و رونق مواجه شود که کشورهای غربی از اواسط سال ۲۰۱۲ اقداماتی را در جهت محدود کردن مبادلات مالی با ایران انجام داده و تقریبا همه بانک های مهم و بزرگ ایران را هدف تحریم های یک جانبه قرار داده اند.
دارایی بانک های ایران در سال ۲۰۱۲ نیز با رشد ۲۰ درصدی مواجه شد.
به گزارش تسنیم،این گزارش همچنین پیش بینی کرد سپرده گذاری نزد بانک های ایران در سال ۲۰۱۳ با رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۲ مواجه شود. کل مبلغ سپرده ها نزد این بانک ها در سال ۲۰۱۲ حدود ۳۵۴ هزار میلیارد تومان اعلام شده بود که این رقم با افزایش ۹۲ هزار میلیارد تومانی به ۴۴۶ هزار میلیارد تومان در سال ۲۰۱۳ خواهد رسید.

بر اساس این گزارش رشد پرداخت وام از سوی بانک ها کمتر از رشد سپرده های آن ها در این سال خواهد بود. میزان وام های پرداختی بانک های ایرانی در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است که پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۱۳ با افزایش ۱۹ درصدی به ۴۱۷ هزار میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=4143
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دارایی بانک ها: ۱۰۰۰ تریلیون تومان
دارایی بانک ها: ۱۰۰۰ تریلیون تومان
دارایی بانک ها: ۱۰۰۰ تریلیون تومان