همزمان با حملات تروریستی داغش به شهرهای عراقی، قیمت طلا در بازار جهانی روند افزایشی را پیش گرفت.

به گزارش پول پرس به نقل از خبرآنلاین، تحولات عراق حتی بربازار ارز و طلای ایران نیز اثرگذاشته است. با ناآرامی های اخیر در عراق بازارهای جهانی و داخلی مسیر تازه ای را در پیش گرفته اند. رو به نزول بهای طلا در بازارهای جهانی طی روزهای گذشته تغییر کرده است تا هر اونس طلا در مسیر افزایش قیمت گام بردارد.

تحلیلگران بازار اعتقاد دارند تحولات بازار طلا که در واکنش به ناامنی منطقه غرب آسیا رخ داده، موقتی بوده و بزودی بازهم قیمت ها مسیر قبلی را پیش می گیرند. با این حال برخی سرمایه گذاران بازار پیشنهاد می کنند که حداقل تا روشن تر شدن وضعیت عراق و همچنین کاهش نوسان قیمت ها، خریداران از معامله در بازار خودداری کنند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی که تا یک هزار و ۲۴۵ دلار کاهش یافته بود طی سه روز گذشته با افزایش قیمت مواجه شد تا به یک هزار و ۲۶۲ دلار برسد.

بهای نفت هم در بازارهای جهانی با ایجاد ناآرامی در یکی از کشورهای مهم تولیدکننده نفت، با افزایش مواجه شد. هر بشکه نفت برنت دریای شمال که حدود ۱۰۸ دلار نوسان می کرد به یکباره با ایجاد ناآرامی در عراق تا مرز ۱۱۰ دلار پیش رفت.

در بازار داخل هم بهای انواع ارز بعد از طی کردن یک دوره کاهش قیمت ناشی از پیگیری مذاکرات هسته ای، با ایجاد ناآرامی در عراق در مسیر افزایش قیمت قرار گرفت. هر دلار آمریکا که تا ۳ هزار و ۲۲۰ تومان پایین آمدع بود بار دیگر به ۳ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. با توجه به افزایش نرخ دلار در داخل و رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی هر دو عامل موثر در قیمت طلا و سکه تقویت شدند تا هر سکه بهار آزادی طی دو روز ۱۷ هزار تومان افزایش یابد.

با مقابله ارتش عراق و بازگشت آرامش به این کشور بار دیگر آرامش به بازارهای مالی باز می گردد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=39331
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حمله داعش به بازار طلا
حمله داعش به بازار طلا
حمله داعش به بازار طلا
حمله داعش به بازار طلا
حمله داعش به بازار طلا