یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر مالیات معاملات تنها از فروشندگانی که از سهام خود سود کسب کرده اند دریافت شود تاثیر مثبتی بر روند معاملات بازار سرمایه خواهد داشت.

به گزارش پول پرس، اصغر برزویی در گفت و گو با تسنیم گفت: خوشبختانه حباب هایی که در بازار سرمایه بود، در حال حاضر خالی شده است و بورس رفته رفته در حال پیدا کردن راه خود است.
وی در خصوص نیاز کنونی بازار سرمایه به دولت تاکید کرد: اگر منظور از حمایت مورد نیاز بورس، افزایش شاخص و رشد قیمت سهام است، این موضوع حمایت نیست چرا که بازار سهام دوباره حبابی می شود و باید حمایت دولت، مجلس، سازمان بورس و حقوقی ها از بازار سهام به گونه ای باشد تا بورس دچار هیجان نشود و در مسیر تعادل حرکت کند.
وی با ارزیابی روند متعادل این روزهای معاملات بازار سرمایه تصریح کرد: نوسانات بورس در این روزها منطقی است و نباید انتظار داشت که هر روز قیمت سهام شرکتها در بازار سهام با رشد همراه باشد.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر کاهش کارمزد معاملات بورس در رونق بازار سهام نیز گفت: کاهش کارمزد ممکن است برای چند روز در بورس ایجاد جو روانی مثبت کند و حجم معاملات بازار سرمایه را با رشد همراه کند اما در بلندمدت تاثیر بسزایی در رونق بورس نخواهد داشت.
برزویی اضافه کرد: به نظر می رسد درصد کارمزد معالات بورس در حال حاضر منطقی است چرا که میزان این کارمزد باید جوابگوی هزینه های بورس و کارگزاران نیز باشد.
وی با بیان این که در حال حاضر از سهامدارانی که سهام خود را با سود و یا زیان می فروشند مالیات دریافت می شود پیشنهاد کرد: مالیات معاملات سهام تنها از فروشندگانی که از سهام خود سود کسب می کنند دریافت گردد که انتظار می رود با این اتفاق روند معاملات بازار سرمایه بهتر شود.
این کارشناس بازار سهام در خصوص پیش بینی روند معاملات بورس در هفته های پیش رو نیز گفت: با توجه به این که در تیرماه شرکتهای بورسی سود تقسیم می کنند و نیز این موضوع که بازارهای رقیب بازار سرمایه از جمله مسکن، ارز و طلا رقبای جدی بورس به حساب نمی آیند بنظر می رسد بازار سهام در هفته های آینده متعادل باشد و تا پایان امسال هم رشد معقول و منطقی را نصیب سهامداران کند.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=38414
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حباب‌های بورس خالی شده است
حباب‌های بورس خالی شده است
حباب‌های بورس خالی شده است
حباب‌های بورس خالی شده است
حباب‌های بورس خالی شده است