عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر محاسبه ارزش افزوده بر طلا اصلاح نشود، آن فرش‌های قرمزی که بیرون از مرزها به‌ویژه ترکیه برای سرمایه ملی ما یعنی طلا پهن کرده جذابیتی را برای خروج این سرمایه ایجاد می‌کند.

به گزارش پول پرس، محسن صرامی فروشانی در گفت‌وگو با تسنیم  پیرامون مشکل طلا فرشان با مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: در مسئله طلا فروشان عیب و مشکل از قانون است و از زنجیره‌های مختلف، متفاوت و پشت سر هم طلا باید مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود و نمی‌شود طلا را مانند بقیه کلاها در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه طلا متاعی سرمایه‌ای است، تصریح کرد: هیچ وقت از سرمایه، ارزش افزوده و مالیات نمی‌گیرند و ما می‌گوئیم که از سود طلا باید ارزش افزوده گرفت البته اشکالات صریح محاسباتی نیز توسط سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه مسئله محاسبه مالیات جزو حوزه تخصصی کاری من است، چندین مرتبه با رئیس سازمان مالیات کشور عرض کردم که محاسبه ارزش افزوده بر طلا را شما اشتباه محاسبه می‌کنید اما وی زیر بار تخصص بنده و اصناف کشور نرفته است.
وی افزود: ما معتقدیم اگر ارزش افزوده بر طلا به این سبک و سیاق ادامه پیدا کند آن فرش‌های قرمزی که بیرون از مرزها به ویژه ترکیه برای سرمایه ملی ما یعنی طلا پهن کرده جذابیتی را برای خروج این سرمایه ایجاد می‌کند.
صرامی خاطرنشان کرد: بارها به وزیر و دولت قبل و همین طور به دولت جدید عرض کردم که بترسید از روزی که این سرمایه از کشور ما خارج شد و تازه بخواهیم برای این کار برنامه ریزی کنیم آن روزی که این حرف را سازمان امور مالیاتی متوجه شود، بسیار دیر است.
وی اظهار کرد: قبل از اینکه اعتراض صنف طلا در کشور بر ملا شود چندین مرتبه به رئیس امور مالیاتی گوشزد شده که باید به مشکلات صنف طلا رسید اما از نظر اینکه تخصص ندارند و یا فقط به دنبال رسیدن به شاخص‌های دریافت مالیاتی هستند و این اعتراض اتفاق افتاد که اعتراض طلا فروشان نسبت به ارزش افزوده به‌جا و درست است.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده از طرف کمیسیون اقتصادی مجلس از نظر اینکه هم به قانون و هم به سبک و سیاق کار در این صنف اشراف دارم، برای رفع این مشکل به دفتر وزارتی معرفی شدم و اعلام آمادگی برای حل مسئله فی مابین صنف طلا و دفتر وزارتی شده اما هنوز از طرف وزارت هیچ اقدامی انجام نشده است.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=38201
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مالیات بر ارزش افزوده طلا اصلاح ‌شود
مالیات بر ارزش افزوده طلا اصلاح ‌شود
مالیات بر ارزش افزوده طلا اصلاح ‌شود
مالیات بر ارزش افزوده طلا اصلاح ‌شود
مالیات بر ارزش افزوده طلا اصلاح ‌شود