صرافان می‌گویند تقاضا در بازار تا حدودی کاهش یافته و با چشم‌انداز نزولی قیمت، فعلا مصرف‌کنندگان دست نگه داشته‌اند.

به گزارش پول پرس، به گفته صرافان، حجم معاملات دلار تا حدی پایین آمده و ممکن است این روند در روزهای آینده هم ادامه داشته باشد. نکته مهم دیگر کاهش تمایل مردم و خریداران خرد به بازار ارز است.
با وجود نوسان‌های اخیر و تلاش‌های زیاد فعالان غیر رسمی در بازار برای ایجاد هیجان و رونق سفته‌بازی در بازار ارز، هیچ هجوم هیجانی برای ذخیره‌سازی دلار در هفته‌های گذشته صورت نگرفت.
برخی کارشناسان اعتقاد دارند با کاهش تورم و چشم‌اندازهای خوشبینانه در مورد حل و فصل اختلافات کشور با جامعه جهانی، جذابیت دلار به‌عنوان یک ذخیره مطمئن برای حفظ ارزش پس‌اندازها کم شده و جذابیت بازارهای دیگر مانند بازار سرمایه و بانک‌ها، افزایش یافته است.
همچنین محاسبات بانک مرکزی نشان می‌دهد متغیرهای عمده در بخش خارجی اقتصاد فرصت کافی برای تعدیل حسب تغییر شرایط محیطی را داشته‌اند. به نظر می‌رسد رفتار متغیرها به‌گونه‌ای اصلاح شده که بازار ارز کشور هم‌اکنون با اتکاء به امکانات پایدار در حال حرکت است.
به گزارش بنکر، صحت این تحلیل را می‌توان در حصول تدریجی توازن نسبی در تراز بازرگانی گمرکی (بدون نفت) کشور مشاهده نمود. پیش‌بینی منابع و مصارف ارزی کشور نیز این جمع‌بندی را تائید می‌کند. به عبارت دیگر، ‌با روند افزایشی که صادرات غیرنفتی به خود گرفته و با بهبودی که در جریان درآمدهای نفتی و دسترسی به منابع ارزی در سال ۱۳۹۳ مشاهده می گردد، انتظار می‌رود که تصویر حساب جاری و ترازپرداختهای کشور رو به بهبود باشد و فشار بر بازار ارز، در حال اصلاح و کاهش است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=38114
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مشتریان دلار سکوت کردند
مشتریان دلار سکوت کردند
مشتریان دلار سکوت کردند
مشتریان دلار سکوت کردند
مشتریان دلار سکوت کردند