قیمت دلار در بازار آزاد طی روزهای گذشته از هفته جاری با کاهش قیمت مواجه شد تا کسانی که همچنان دارایی ارزی نگهداری می کنند، با زیان مواجه شده باشند.
به گزارش پول پرس، بهای دلار آمریکا در بازار آزاد میانه های هفته گذشته ۳ هزار و ۳۱۰ تومان برآورد می شد. هفته گذشته بازار ارز با دلار ۳ هزار و ۲۸۵ تومانی فعالیت خود را به پایان رساند اما روند نزولی در این هفته دائما ادامه یافت تا اینکه امروز بهای دلار به ۳ هزار و ۲۴۰ تومان برسد.

با توجه به تداوم مذاکرات هسته ای در وین، اخبار سیاسی مثبتی به بازار مخابره می شود و این موضوع فضا را برای کاهش قیمت مهیا ساخته است. از سوی دیگر بانک مرکزی عوامل اقتصادی برای کنترل التهابات بازار ارز را به کار بسته است تا با افزایش عرضه ارز به بازار و انتقال تقاضای خودروسازان از بازار به بانک مرکزی، شرایط بهتری در نظام عرضه و تقاضای بازار رقم بخورد.

مجموع این عوامل اقتصادی و سیاسی به کاهش قیمت دلار کمک کرده است و تداوم آن می تواند زیان بیشتری را متوجه دارندگان ارز خانگی کند. در هفته جاری ۱.۳۶ درصد میزان افت قیمت دلار بود که دارندگان ارز خانگی و یا سرمایه گذران در این بازار، طی این هفته به این میزان از دارایی شان کاسته شده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=37318
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دلار ارزان می‌شود!؟
دلار ارزان می‌شود!؟
دلار ارزان می‌شود!؟
دلار ارزان می‌شود!؟
دلار ارزان می‌شود!؟