با وارد شدن مقداری دلار به بازار از سوی دولت در روزهای آینده، پیش بینی می شود که قیمت دلار کاهش قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش پول پرس، بر اساس شنیده‌های یکی از خبرنگاران، دلار هایی که تاکنون به حساب بانک مرکزی در چارچوب توافق ژنو واریز شده قرار است وارد بازار شود.

قیمت دلار از اسفند ماه رو افزایش گذشته و در روزهای اخیر به بالای ۳۴۰۰ تومان رسیده است؛ روز گذشته قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد تهران حدود ۳۳۳۰ به فروش می رسید.

دولت که صاحب بیشترین میزان ارز در قالب دلار آمریکاست، بیشترین تاثیرگذاری را در تعیین قیمت آن در بازار دارد.

رئیس کل بانک مرکزی چند روز پیش گفت: نوسانات ارزی موجود پایدار نیست و انتظار می رود شرایط به روال ماه های گذشته برگردد.

بانک مرکزی در ۲۸ فروردین ۹۳ در اطلاعیه ای اعلام کرد: تاکنون سه قسط از ۸ قسط توافق ژنو به مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار دریافت شده و دو قسط چهارم و پنجم نیز بزودی اقدام می شود. با استفاده از زمینه های ایجاد شده و بهره گیری از سه بانک ژاپنی و یک بانک سوییسی، سه میلیارد دلار از منابع موجود دربانک مرکزی ژاپن به حساب بانک های ایرانی نزد بانکهای یادشده منتقل شده است.

به گزارش انصاف نیوز، وارد شدن دلارهای حاصل از این توافق می تواند بر بازار ارز که در روزهای اخیر روند رو به رشدی داشته، تاثیر بگذارد.

یکی از انتظارهای مردم پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها این بوده که با افزایش قیمت حامل های انرژی، ارزش پول ملی تثبیت شود.

ثابت نگه داشتن دلار در محدوده ی قیمت قبلی می تواند اجرای هدفمندی یارانه ها را برای مردم توجیه پذیر کند. اما افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر باعث نگرانی ها و بی ثباتی هایی در بازار شده بود.

انتظار می رود بانک مرکزی در روزهای آتی بخشی از این دلارهای جدید را وارد بازار کند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=35974
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دلار ارزان می شود
دلار ارزان می شود
دلار ارزان می شود
دلار ارزان می شود
دلار ارزان می شود