تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ادامه روند نزولی ارزش دلار طی سال های آینده به شدت کاهش خواهد یافت و این مساله زمینه لازم برای رشد چشمگیر قیمت طلا را فراهم خواهد کرد.

به گزارش پول پرس به نقل از سایت طلا ، قیمت طلا در ۱۲ سال گذشته حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته و این در شرایطی است که شاخص اس اند پی ۵۰۰ بورس وال استریت در این مدت تنها ۶۴ درصد رشد را تجربه کرده است.
بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار در سال های گذشته به شدت کاهش داشته و دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی به شدت با کاهش ارزش روبرو شده است.
البته ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی از سال ۲۰۰۸ تاکنون تا حدی افزایش داشته ولی به اعتقاد کارشناسان اقتصادی روند نزولی ارزش دلار در سال های آینده ادامه خواهد یافت.
ارزش دلار و قیمت جهانی طلا رابطه معکوسی دارند و به نظر می رسد با کاهش ارزش دلار در بلند مدت قیمت طلا نیز با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.
تلاش چین و روسیه برای کاهش سهم دلار در مبادلات تجاری خود نیز عامل دیگری برای افزایش فشار بر دلار به شمار می رود. چین قصد دارد یوان خود را در عرصه مبادلات تجاری و ارزی بین المللی مطرح کند و این مساله چالش بزرگی برای دلار به شمار می رود.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=34182
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سرنوشت دلار در سال‌های آینده
سرنوشت دلار در سال‌های آینده
سرنوشت دلار در سال‌های آینده
سرنوشت دلار در سال‌های آینده
سرنوشت دلار در سال‌های آینده