تحلیلگران اقتصادی اینوستینگ بر این باورند که کاهش غیر منتظره شاخص خرید مدیران در چین طی ماه مارس فشار بیشتری را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

به گزارش پول پرس به نقل از طلا، تحلیلگران اقتصادی اینوستینگ معتقدند کاهش شاخص خرید مدیران در چین شک و تردیدهای زیادی را نسبت به تقاضای طلا در بازار این کشور به وجود آورده و این مساله موجب افت بیش از پیش قیمت طلا در بازارهای جهانی شده است.
چین سال گذشته با پشت سر گذاشتن هند به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل شده و تحولات اقتصادی این کشور تاثیر زیادی بر قیمت طلا دارد.
بر اساس این گزارش قیمت طلا پیش از این تحت تاثیر تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر کاهش ۱۰ میلیارد دلاری محرک پولی و احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده با کاهش چشمگیری روبرو شده است.
گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت طلا هفته گذشته با افت ۳.۱۱ درصدی روبرو شد که این بدترین عملکرد قیمت طلا از نوامبر به شمار می رود.
شاخص خرید مدیران در چین طی ماه مارس به کمتر از ۴۸.۱ واحد رسیده است.
افت این شاخص به کمتر از ۵۰ واحد نشانگر وضعیت نگران کننده اقتصاد چین است. کاهش رشد اقتصادی چین در ماه های اخیر نگرانی های زیادی را در عرصه بین المللی به وجود آورده است.
سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر انتشار اخبار جدیدی از وضعیت بحران اوکراین و تنش در روابط روسیه و غرب هستند. رهبران گروه ۷ دیروز دوشنبه در حاشیه نشست امنیت هسته ای در شهر لاهه در خصوص بحران اوکراین و تدابیر لازم برای مقابله با روسیه رایزنی کردند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=32677
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

چینیها قیمت جهانی طلا را کاهش دادند
چینیها قیمت جهانی طلا را کاهش دادند
چینیها قیمت جهانی طلا را کاهش دادند
چینیها قیمت جهانی طلا را کاهش دادند
چینیها قیمت جهانی طلا را کاهش دادند