مدیرعامل شرکت بورس با بیان اینکه انتظار می رود حذف محدودیت فروش به نقدشوندگی بازار کمک کند، از سهامداران خواست که حوصله کرده و در خرید و فروش عجله نکنند.

به گزارش پول پرس، دکتر حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لغو ضوابط معاملاتی جدید گفت:ضوابط معاملاتی جدید که با ضرورتی خاص وضع شده بود،بعد از برطرف شدن ضرورت و به تعادل رسیدن بازار، برطرف شد.

وی با بیان اینکه محدودیت فروش بعد از به تعادل رسیدن بازار و با هماهنگی سازمان بورس برطرف شد،افزود:انتظار می رود حذف این محدودیت به نقدشوندگی بازار کمک کند.

مدیر عامل شرکت بورس در خصوص وضعیت بورس تا پایان سال گفت:سهامداران باید با مطالعه اقدام به خرید و فروش کرده و بلند مدت فکر کنند و در خرید و فروش سهم عجله نکنند زیرا بازار سرمایه بازاری است که هرکسی در آن حوصله کرده، بازدهی بالاتر از بازدهی سایر بازارها کسب کرده است.

قالیباف ادامه داد:بنابراین سهامداران باید حوصله کرده و گزارشات شرکتها را بررسی کنند زیرا کسی که با مطاله وارد این بازار شده توانسته است بازدهی مطلوبی کسب کند.

وی اظهار کرد: قیمت سهام در کوتاه مدت دچار نوسان می شود ولی روند های بلند مدت سهم مهم است زیرا تجربه نشان داده که بازار سرمایه در بلند مدت بازدهی بالاتری از سایر بازارها کسب کرده است لذا باید سهامداران در این بازار حوصله کرده و با اقدامات کارشناسی اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

مدیر عامل شرکت بورس با بیان اینکه در این بازار شرکتهایی حضور دارند که دائما در حال تولید و رشد هستند،تصریح کرد: هر سهمی قیمتی دارد به طوری که هر کسی سهم را به قیمت خریده باشد، مناسب خریده است و قطعا بازدهی کسب می‌کند لذا این اقدام سرمایه گذار است که با مطالعه این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مصوباتی در خصوص نرخ خوارک شرکت‌های پتروشیمی و باز شدن نماد پتروشیمی‌ها در بازار سرمایه اثر گذار بود،خاطرنشان کرد:نوسان در ذات بازار بوده و بازار سرمایه دچار نوسان می شود ولی اینکه بازار سرمایه افزایش و کاهش می یابد نمی توان گفت که بازار حبابی شده است.

قالیباف افزود:قطعا در زمان افزایش قیمت‌ها، امکان دارد قیمت یک سهام زیاد افزایش پیدا کند ولی اتفاقاتی رخ داد که اثرات آن در بازار سرمایه نمایان شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=31917
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سرمایه‌گذاران حوصله کنند
سرمایه‌گذاران حوصله کنند
سرمایه‌گذاران حوصله کنند
سرمایه‌گذاران حوصله کنند
سرمایه‌گذاران حوصله کنند