برخی کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که نگرانی ها نسبت به ادامه بحران سیاسی اوکراین و خطر ورشکستگی این کشور موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد شد.

به گزارش پول پرس به نقل از سایت طلا، سی ان بی سی گزارش داد: گرچه پارلمان اوکراین ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور را برکنار کرده و قصد دارد تا روز سه شنبه دولت جدید وحدت ملی را تشکیل دهد ولی بحران سیاسی این کشور همچنان ادامه دارد و تظاهرات مخالفان و موافقان دولت جدید همچنان در شهر کیف ادامه دارد.
بر اساس این گزارش قیمت طلا پس از کاهش ۲۸ درصدی در سال ۲۰۱۳ میلادی از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۰ درصد رشد داشته است. آلستار نیوتون کارشناس ارشد موسسه بین المللی نومورا در این باره تاکید کرد، نگرانی نسبت به بحران سیاسی اوکراین و خطر ورشکستگی این کشور تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در هفته آینده خواهد داشت.
موسسه نومورا همچنین پیش بینی کرد احتمال ورشکستگی اوکراین تا یک سال آینده به بیش از ۲۹ درصد افزایش یافته است.
ارزش پول ملی این کشور نیز در برابر دلار از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸ درصد کاهش داشته است. نگرانی نسبت به وضعیت بازارهای مالی ونزوئلا و آرژانتین نیز طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.
انتشار گزارش های اقتصادی آمریکا در روزهای آینده نیز می تواند تا حد زیادی روند تغییرات قیمت طلا را روشن کند. بروز نشانه های بیشتر در خصوص افت رشد اقتصادی چین نیز می تواند به نفع قیمت طلا تمام شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=30182
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ورشکستگی اوکراین طلا را گران می کند
ورشکستگی اوکراین طلا را گران می کند
ورشکستگی اوکراین طلا را گران می کند
ورشکستگی اوکراین طلا را گران می کند
ورشکستگی اوکراین طلا را گران می کند