به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی، این نهاد برای احیای بانک‌های زیان‌ده، برنامه‌های دقیقی در قالب افزایش سرمایه، وصول مطالبات، کاهش نسبت مطالبات غیر جاری و فروش دارایی‌های غیر جاری، دارد.

به گزارش اخبارپول،  معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: در سال گذشته سه موسسه اعتباری که در زمره موسسات ناسالم غیر قابل احیا بودند را منحل کردیم و این روند نظارتی همچنان ادامه دارد.

شیریجیان در خصوص سیاست‌های نظارتی بر شبکه بانکی گفت: یکی از محورهای سیاست اقتصادی ما در سال گذشته تقویت نظارت و ساماندهی شبکه بانکی بود که امسال نیز ادامه خواهد یافت و در سال گذشته ۳ موسسه اعتباری که در زمره موسسات اعتباری ناسالم غیر قابل احیا بودند را منحل کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: بانک‌ها در سه دسته سالم، ناسالم غیرقابل احیا و ناسالم قابل احیا قرار میگیرند و می‌توان گفت بخش عمده‌ای از نظام بانکی ما اگر هم از شرایط سلامتی مناسببی برخوردار نیستند، در زمره قابل احیا هستند.

وی افزود: برای احیای بانک‌ها، در قالب افزایش سرمایه، وصول مطالبات، کاهش نسبت مطالبات غیر جاری و فروش دارایی‌های غیر جاری برنامه مستر و دقیقی داریم.

معاون اقتصادی بانک مرکزی در خصوص اهداف امسال بانک مرکزی با توجه با نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر انقلاب، نظام بانکی به دلیل وظیفه سنگین آن از منظر تامین مالی در کشور، قطعا باید نقشی جدی‌ در این زمینه ایفا کند.

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۳ سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه است و با توجه به ظرفیت‌های قانونی خوبی که در برنامه هفتم و قانون جدید بانک مرکزی پیش بینی شده است، برنامه‌های جدی‌ای برای اصلاح شبکه بانکی داریم و بر تامین مالی تولید توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

شیریجیان بیان کرد: در حوزه تامین مالی باید اولویت‌های اقتصادی کشور را مشخص کنیم و تامین مالی ریالی و ارزی ما بر اساس همان اولویت‌های اقتصادی باشد تا بتواند حداکثر ارزش افزوده اقتصادی را خلق کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=242861
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

برنامه بانک مرکزی برای احیای بانک‌های زیان‌ده
برنامه بانک مرکزی برای احیای بانک‌های زیان‌ده
برنامه بانک مرکزی برای احیای بانک‌های زیان‌ده
برنامه بانک مرکزی برای احیای بانک‌های زیان‌ده
برنامه بانک مرکزی برای احیای بانک‌های زیان‌ده