یک تحلیلگر بازارهای مالی گفت: سرمایه‌گذاران به منظور کنترل ریسک‌های سرمایه‌گذاری‌های خود باید از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و ابزارهای بورسی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش اخبارپول، محمد خان‌زاده در گفت‌وگو با بازار سرمایه ایران(سنا)، در رابطه با مزیت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، اظهار کرد: هر سرمایه‌گذاری متناسب با میزان آشنایی با بورس، سطح دانش مالی و اطلاعات و ارتباطات خود با ارکان بازار سرمایه لازم است یک استراتژی معاملاتی داشته باشد.

وی افزود: درصورتی که شخص سرمایه‌گذار با سازوکارهای بازار سرمایه و نحوه بررسی صورت‌های مالی اطلاع و دانش کافی نداشته باشد می‌بایست به منظور مصون ماندن از ریسک‌های این بازار به صورت غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها سرمایه‌گذاری کند.

این تحلیلگر بازارهای مالی تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار در دوسال اخیر ابزارها و صندوق‌های متنوعی را با توجه به میزان ریسک پذیری افراد سرمایه‌گذار طراحی کرده در همین راستا سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به میزان ریسک پذیریشان از این ابزارها بهره‌مند شوند.

خان‌زاده در پایان تصریح کرد: با توجه به آن که در حال‌حاضر ابزارها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مقایسه با گذشته متنوع‌تر شده و سرمایه‌گذاری در این ابزارها نیازمند دانش و اطلاع‌رسانی کافی بوده در همین راستا سازمان بورس و اوراق بهادار بهتر است افزون بر آموزش و اطلاع‌رسانی‌های لازم، امکان بهره‌مندی از مشاوران سرمایه‌گذاری انفرادی را با اعطای مجوز و برگزار آزمون همانند مشاوران مالیاتی و کارشناسان رسمی، حسابداران خبره که بدون نیاز به ثبت شرکت،استخدام حسابدار، تهیه دفاتر قانونی و… فعالیت می‌کنند را فراهم آورد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=242807
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کنترل ریسک‌های سرمایه‌گذاری با ابزارهای بورسی
کنترل ریسک‌های سرمایه‌گذاری با ابزارهای بورسی
کنترل ریسک‌های سرمایه‌گذاری با ابزارهای بورسی
کنترل ریسک‌های سرمایه‌گذاری با ابزارهای بورسی
کنترل ریسک‌های سرمایه‌گذاری با ابزارهای بورسی