محمد مهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه روز چهارشنبه نهم اسفند ۱۴۰۲ با حضور در دانشکده علوم مدیریتی دانشگاه اندونزی [۱] (FIAUI)، با تفسیر نورحمید[۲] رئیس دانشکده علوم مدیریتی دانشگاه اندونزی، عبدالرحمن یوسف [۳] عضو هیات علمی دانشگاه اندونزی و عضو مرکز حاکمیت ریسک[۴] (RGC)، آسروری[۵] عضو هیات علمی دانشگاه اندونزی و عضو مرکز حاکمیت ریسک ( (RGC، میلا سپلیانا ستیواتی [۶] عضو هیات علمی دانشگاه اندونزی و مدیر منابع انسانی، اومانتو [۷] عضو هیات علمی دانشگاه اندونزی و خانم زولفیکس[۸] عضو هیات علمی دانشگاه اندونزی دیدار و در خصوص آغاز همکاری‌های مشترک در حوزه آموزش و پژوهش در زمینه بیمه رایج و تکافل گفتگو کرد.

به گزارش اخبارپول، عسگری در این نشست با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به اندونزی و تعاملات پیشین پژوهشکده بیمه با صنعت بیمه و تکافل این کشور، به بیان اهداف دیدار با مدیران ارشد و اعضای هیات علمی دانشگاه اندونزی پرداخت و خاطرنشان کرد، پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرکز تحقیق و توسعه صنعت بیمه ایران، مسئولیت ارائه انواع آموزش‌ها و انجام پژوهش‌های تخصصی حوزه بیمه رایج و و تکافل را در صنعت بیمه ایران بر عهده دارد.

رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه به تشریح حوزه‌های همکاری میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه اندونزی پرداخت و با اعلام آمادگی پژوهشکده بیمه برای اعزام اعضای هیئت علمی این مرکز جهت حضور در دوره فرصت مطالعاتی دانشگاه اندونزی از آمادگی پژوهشکده بیمه برای پذیرش اعضای هیئت علمی دانشگاه اندونزی در دوره فرصت مطالعاتی پژوهشکده بیمه خبر داد.

عسگری با اعلام آمادگی پژوهشکده بیمه برای اعزام دانشجویان تحصیلات تکمیلی حوزه بیمه تکافل و مالی اسلامی به دانشگاه اندونزی جهت آشنایی با سازوکارهای ارائه محصولات بیمه مبتنی بر شریعت در کشور اندونزی اعلام کرد، پژوهشکده بیمه دانشجویان کشور اندونزی در حوزه‌های اقتصاد مدیریت بیمه مالی اسلامی و اقتصاد را پذیرش خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به چالش‌های موجود در زمینه بیمه اتکائی و تکافل اتکائی در ایران به سبب اعمال تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اروپا، به تاکید رئیس جمهور بر لزوم گسترش ارتباطات بین‌المللی به ویژه با کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه اشاره کرد.

عسگری با اعلام چاپ و انتشار سالانه بیش از ۳۰ عنوان کتاب توسط پژوهشکده بیمه، انتشار آثار علمی مشترک را یکی از حوزه‌های مهم همکاری دو مجموعه توصیف کرد و افزود؛ در کشور ایران با سابقه ۴۰ ساله در بانکداری اسلامی، به سبب انطباق کامل عملیات بیمه‌گری شرکت‌های بیمه رایج با موازین شریعت، ارائه محصولات تکافل تا سال گذشته اجرایی نشده بود. اما از ابتدای سال گذشته شمسی پژوهشگده بیمه با تاسیس کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه و راه اندازی شورای فقهی صنعت بیمه مقدمات پیاده‌سازی نظام تکافل در کشور ایران را فراهم نمود، به طوری که اکنون ۱۰ شرکت بیمه ایرانی مجوز ارائه پنجره تکامل در صنعت بیمه ایران را دریافت نموده‌اند.

رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه به برگزاری سلسله وبینارهای تکافل با همکاری دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی و برگزاری ۸۰ وبینار مختلف در سال جاری در حوزه‌های بیمه رایج و تکافل توسط متخصصین مختلف از کشورهای مختلف اشاره کرد. وی پس از اشاره به برگزاری همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۲ و حضور بیش از ۲۰ نفر از اساتید برجسته و صاحب نظران حوزه بیمه تکافل و مالی اسلامی از ۵ کشور مالزی، اندونزی، ترکیه، انگلستان و پاکستان، از مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه اندونزی برای حضور در رویدادهای آتی پژوهشکده بیمه دعوت به عمل آورد.

عسگری پس از اعلام آمادگی پژوهشکده بیمه برای چاپ و انتشار مقالات علمی دانشجویان و اساتید دانشگاه اندونزی در فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه بیمه، عضویت اعضای هیئت علمی دانشگاه اندونزی در هیئت تحریریه مجلات علمی پژوهشکده بیمه را بلامانع دانست و افزود پژوهشکده بیمه این آمادگی را دارد که برای ادامه همکاری با دانشگاه اندونزی تفاهم‌نامه همکاری با این مرکز را منعقد نماید.

رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه خواستار همکاری دانشگاه اندونزی با پژوهشکده بیمه در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی بیم سنجی و مدیریت ریسک بیمه و تکافل ویژه مدیران صنعت بیمه ایران شد.

عسگری گستردگی فعالیت‌های دانشگاه اندونزی به عنوان بزرگترین دانشگاه این کشور و این میزان از پیشرفت و نوآوری را در کشورهای اسلامی افتخارآمیز توصیف کرد و در ادامه به ارائه جزئیاتی از فعالیت‌های ۵ گروه پژوهشی بیمه‌های عمومی، اشخاص، اموال و مسئولیت، مطالعات اسلامی بیمه و فناوری‌های نوین بیمه در پژوهشکده بیمه پرداخت. همچنین جزئیات و آماری از فعالیت‌های علمی و آموزشی پژوهشکده بیمه در حوزه‌های گوناگون نظیر حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، انتشار مجلات و اسناد علمی، برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی، کارگاه‌ها، همایش‌ها و وبینارهای تخصصی پژوهشکده بیمه ارائه نمود.

وی ضمن تبیین چشم انداز، ماموریت‌ها و اهداف پژوهشکده بیمه ابراز امیدواری کرد با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه اندونزی در آینده نزدیک فعالیت‌های مشترک دو مجموعه در سطح گسترده و موثر آغاز گردد.

تفسیر نورحمید رئیس دانشکده علوم مدیریتی دانشگاه اندونزی، در این نشست با ابراز خرسندی از حضور هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه در این دانشگاه و اعلام آمادگی برای همکاری متقابل با پژوهشکده بیمه، به معرفی سابقه تاسیس، فعالیت‌ها و ماموریت‌های دانشگاه اندونزی، دانشکده علوم مدیریتی این دانشگاه و تشریح برنامه‌های آموزشی و مدارج حرفه‌ای این مرکز پرداخت.

رئیس دانشکده علوم مدیریتی دانشگاه اندونزی در ادامه خاطرنشان کرد؛ دانشگاه اندونزی با بیش از ۰۰ ۲ هزار دانشجو، ۱۴ دانشکده فعال در زمینه اجرای برنامه‌های علمی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد و ۱۵ برنامه آموزشی مختلف نیز در این دانشگاه در دست اجرا می‌باشد. این دانشگاه همچنین به عنوان برترین، بزرگ‌ترین و مشهورترین دانشگاه ملی در اندونزی از اعتبار بالایی برخوردار است.

تفسیر نورحمید در تشریح سابقه راه‌اندازی تکافل در اندونزی تصریح کرد؛ ارائه محصولات تکافلی در اندونزی در سال ۱۹۹۵ با همکاری شرکت‌های تکافل مالزیایی و متخصصین فعال در این مراکز آغاز گردید. در این سال همچنین رویداد علمی بزرگ با موضوع تکافل و با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و مقامات بلندپایه سیاسی از دو کشور اندونزی و مالزی برگزار گردید و پس از آن عرضه تکافل در اندونزی رسما آغاز شد. بنابراین برگزاری همایش‌ علمی توسط پژوهشکده بیمه با حضور کشورهای پیشرو در حوزه تکافل به منظور بهره‌مندی از دانش تخصصی این کشورها در راستای پیاده‌سازی نظام تکافل بسیار سودمند و راهگشا خواهد بود.

وی همچنین جزئیاتی از نحوه فعالیت شرکت‌های بیمه رایج و تکافل در اندونزی ارائه و بر لزوم تفکیک فعالیت‌های حوزه بیمه اتکایی وتکافل اتکایی تاکید کرد.

رئیس دانشکده علوم مدیریتی دانشگاه اندونزی در ادامه با اعلام آمادگی دانشگاه اندونزی برای برگزاری رویداد علمی مشترک با پژوهشکده بیمه تاکید کرد؛ در کشور اندونزی ۲۰۰ شرکت بیمه شامل ۱۵۰ شرکت بیمه عمومی و ۵۰ شرکت بیمه عمر در حال فعالیت هستند و سالانه همایش‌های متعددی در سطوح ملی و بین‌المللی در شهرهای مختلف اندونزی با حضور این شرکت‌ها برگزار می‌گردد. یکی از بزرگترین رویدادها نیز همایش بین المللی است که در جولای ۲۰۲۴ در اندونزی برگزار خواهد شد و در آن، توسعه و تکامل مالی اسلامی در بیمه و سایر ارکان مالی و اقتصادی شامل بانکداری، لیزینگ، مستمری، بازنشستگی و کلیه بخش‌هایی که خواستار پیاده‌سازی اصول شریعت در روند فعالیت خود هستند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با دعوت از پژوهشکده بیمه برای حضور در این رویداد، آمادگی کامل دانشگاه اندونزی را برای هر گونه همکاری دو جانبه با پژوهشکده بیمه و همچنین انعقاد توافق‌نامه‌ [۹] همکاری مشترک میان دانشکده علوم مدیریت دانشگاه اندونزی و پژوهشکده بیمه در آینده نزدیک اعلام داشت.

عبدالرحمن یوسف عضو هیات علمی دانشگاه اندونزی و عضو مرکز حاکمیت ریسک دانشگاه اندونزی (RGC) نیز با استقبال از هیات اعزامی پژوهشکده بیمه و ابراز خشنودی از آغاز همکاری با صنعت بیمه ایران، به تبیین سابقه ۵۰ ساله فعالیت خود در صنعت بیمه اندونزی و تشریح فعالیت‌های موسسات اندونزی به تفکیک شرکت‌های بیمه و تکافل پرداخت.

عبدالرحمن یوسف با اشاره به تعاملات گسترده دانشگاه اندونزی در سطح بین‌المللی و با بازارهای بیمه جهانی مانند بازار بیمه لندن، تعاملات صورت گرفته میان پژوهشکده بیمه و موسسات فعال در حوزه بیمه رایج و تکافل اندونزی را در هموارسازی مسیر ارائه تکافل در ایران بسیار موثر و ارزشمند توصیف کرد و آمادگی مرکز حاکمیت ریسک دانشگاه اندونزی را برای همکاری‌های علمی و پژوهشی با پژوهشکده بیمه اعلام کرد.

آسروری عضو هیات علمی و عضو مرکز حاکمیت ریسک دانشگاه اندونزی نیز با ابراز خرسندی از حضور نمایندگان پژوهشکده بیمه در دانشگاه اندونزی آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با پژوهشکده بیمه اعلام داشت. وی همچنین با اشاره به اعتبار علمی بالای دانشگاه اندونزی به عنوان برترین دانشگاه این کشور ابراز امیدواری کرد همکاری با پژوهشکده بیمه زمینه آغاز تعاملات دانشگاه اندونزی با دانشگاه‌های طراز اول کشور ایران را نیز فراهم کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=242400
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیران ارشد و اعضای هیئت علمی دانشگاه اندونزی
دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیران ارشد و اعضای هیئت علمی دانشگاه اندونزی
دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیران ارشد و اعضای هیئت علمی دانشگاه اندونزی
دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیران ارشد و اعضای هیئت علمی دانشگاه اندونزی
دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیران ارشد و اعضای هیئت علمی دانشگاه اندونزی