استادهاشمی رییس کل بیمه مرکزی در دیدار با رئیس دیوان عالی کشور خواهان رفع چالش های صنعت بیمه و دستگاه قضا شد.

به گزارش اخبارپول، علی استاد هاشمی با منتظری رییس دیوان عالی کشور دیدار و گفتگو کرد.

استادهاشمی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی صنعت بیمه از اقدام اخیر دیوان عالی کشور در خصوص خروج راننده فاقد گواهینامه از بیمه شخص ثالث گفت: این تصمیم بیانگر توجه ویژه عالی ترین مقام قضا کشور به صنعت بیمه بوده است که قطعا بار مالی را از دوش شرکت های بیمه برمی دارد.

رییس کل بیمه مرکزی همچنین در این دیدار با اشاره به چالش های صنعت بیمه با دستگاه قضا گفت: اصلاح نگاه قضات و نهادهای قضایی به دعاوی بیمه ای از مسیر آموزش حرفه ای و تعامل بین دستگاهی شکل خواهد گرفت.

وی افزود: خوشبختانه همکاری مشترک صنعت بیمه و دستگاه قضا از سال ۱۴۰۱ با محوریت اداره کل حقوقی قوه قضاییه و سندیکای بیمه گران ایران، آغاز و تاکنون دوره های آموزشی برای قضات در استان های مختلف برگزار شده است.

رییس کل بیمه مرکزی هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را هم اندیشی، رفع چالش های موجود و تبیین رویه واحد در اجرای قانون بین صنعت بیمه و دستگاه قضایی دانست و گفت:امیدواریم با افزایش این تعامل و ایجاد دادگاه های تخصصی بیمه زمان رسیدگی به پرونده های ارجاعی صنعت بیمه به ویژه در بیمه شخص ثالث با نهادهای قضایی کاهش یابد.

آیت الله منتظری نیز به طرح مسائلی در خصوص پرونده های خسارتی بیمه شخص ثالث پرداخت و گفت:قطعا تعامل دو نهاد بیمه و دستگاه قضا به نفع مردم خواهد بود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=241922
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

لزوم تعامل بیشتر دستگاه قضا و صنعت بیمه
لزوم تعامل بیشتر دستگاه قضا و صنعت بیمه
لزوم تعامل بیشتر دستگاه قضا و صنعت بیمه
لزوم تعامل بیشتر دستگاه قضا و صنعت بیمه
لزوم تعامل بیشتر دستگاه قضا و صنعت بیمه