در بیستمین سال فعالیت شرکت بیمه پارسیان می‌توان اذعان کرد که این شرکت صرفا یک شرکت بیمه معمولی نیست بلکه مرور عملکرد یکساله شرکت بیمه پارسیان نشان می دهد باید برای آن القاب مناسب دیگری برگزید، عنوانی که برازنده بزرگ‌ترین و فراگیرترین شرکت بیمه بخش خصوصی ایران بوده و پوشش دهنده حوزه‌های مختلف و متنوع خدمات و فعالیت‌های این شرکت باشد.

به گزارش اخبارپول به نقل از باشگاه بیمه گران، در بیستمین سال فعالیت شرکت بیمه پارسیان می‌توان اذعان کرد که این شرکت صرفا یک شرکت بیمه معمولی نیست بلکه مرور عملکرد یکساله شرکت بیمه پارسیان نشان می دهد باید برای آن القاب مناسب دیگری برگزید، عنوانی که برازنده بزرگ‌ترین و فراگیرترین شرکت بیمه بخش خصوصی ایران بوده و پوشش دهنده حوزه‌های مختلف و متنوع خدمات و فعالیت‌های این شرکت باشد. نگاهی گذرا به آنچه در سال گذشته در میدان عملیاتی این شرکت روی داده، مصداقی در جهت تایید اعای فوق خواهد بود.

فراگیری طرح‌ها و محصولات بیمه‌ای

بیمه‌های زندگی از جمله مهمترین طرح‌ها و محصولات بیمه‌ای هستند که دقیقا باید در جهت اهداف ذاتی صنعت بیمه طراحی و ارایه شوند.

آنچه موجب تمایز شرکت‌های مختلف بیمه از یکدیگر می‌شود توجه و تمرکز بر بیمه‌های زندگی است.

براین اساس شرکت بیمه پارسیان محصولات بیمه‌های زندگی زیر را براساس نیازهای متنوع و مختلف اقشار مختلف جامعه با سطوح متغیر و متنوع درآمد و انتظار طراحی و ارایه کرده است:

▪لیام زندگی، طرحی با هدف حفظ شور و نشاط زندگی و توجه به تندرستی و ایجاد آسایش خاطر در خانواده‌ها و کاهش دغدغه‌های جبران هزینه‌های درمانی

▪ستاره دنباله‌دار، طرحی ویژه برای کودکان زیر هفت سال با هدف گسترش و تقویت فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه

▪طرح فراز زندگی ویژه ورزشکاران و قهرمانان ورزشی هم در دوره فعالیت و قهرمانی و هم در دوران بازنشستگی جهت پوشش خسارت صدماتی که در طول دوره برقراری بیمه ایجاد می‌گردند.

▪طرح سنوات پارسیان با هدف ایجاد پشتوانه‌های مالی برای ایام بازنشستگی

▪بیمه‌نامه عمر و سرمایه ‌گذاری، ارایه پوشش‌های بیمه‌ای متنوع و سهیم شدن بیمه‌گزار در مجموع معاملات بیمه‌های زندگی

▪محصول سکه پارسیان، ضرب سکه در وزن‌های کم جهت تسهیل خرید افراد با قدرت خرید پایین‌تر

تحول دیجیتال و هوشمندسازی

در راستای ارایه هرچه بهتر خدمات و محصولات بیمه‌ای و کوتاه نمودن راه و مسیر و زمان دسترسی و ارتباط مشتریان با شرکت بیمه، حوزه دیجیتال سازی و فناوری اطلاعات و هوشمندسازی مورد توجه ویژه شرکت بیمه پارسیان قرار گرفته است. در این راستا شرکت در دیماه سالجاری از دو سامانه خود تحت عنوان سامانه ایوان و پارسی چت رونمایی نمود.

پارسی چت سامانه هوشمند پاسخگویی به سوالات مشتریان شرکت و سامانه ایوان سامانه خدمات الکترونیک جهت خدمات غیرحضوری بیمه‌ای در خدمت و دسترسی مشتریان بیمه پارسیان می‌باشند.

مسئولیت‌های اجتماعی و مدرسه سازی

حوزه مسئولیت اجتماعی به صورت کامل و ویژه و مستمر در کانون توجه شرکت بیمه پارسیان طی بیست سال فعالیت قرار داشته است‌. براین اساس در سالی که در پایان آن هستیم شرکت بیمه پارسیان اقدام به ساخت و افتتاح دو باب مدرسه دیگر در مناطق کم‌ برخوردار کشور نمود که با احتساب ساخت شش مدرسه در سالیان گذشته، مجموع تعداد مدارس این شرکت به هشت مدرسه رسیده است. دو مدرسه اخیر در مناطق محروم استان‌ های کرمانشاه و خوزستان احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

ساختمان‌ها و نمایندگی‌های جدید

هر روز اخبار تازه‌ای از گسترش فیزیکی و ساخت و ساز نمایندگی‌ های جدید به گوش می‌رسد. مشتری مداری و گسترش خدمات متمایز از جمله شعارهای بنیادین شرکت بیمه پارسیان طی سالیان متمادی می‌باشد که براین اساس طی مراسمی در شهر شیراز ساختمان جدید شعبه بیمه پارسیان در فضایی کاملا مناسب و با امکانات کامل در جهت ارایه خدمات بهتر بیمه‌ای افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عضو جدید باشگاه

اوایل بهمن ماه سرآغاز اتفاقی ویژه برای شرکت بیمه پارسیان بود زیرا براساس صورت‌های مالی منتشره، میزان فروش این شرکت در ده ماه نخست سال جاری از رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده و شرکت بیمه پارسیان بصورت رسمی به جمع باشگاه ۱۰ همتی‌ها پیوست. بهینه‌سازی سبد و ترکیب مناسب پورتفوی شرکت و همچنین مدیریت مناسب ریسک، حضور در سطح اولی توانگری مالی، جلب رصایت بیمه‌گزاران و سهامداران و مشتریان از جمله دلایل عمده این موفقیت به‌شمار می‌روند.

افزایش سرمایه

اما یکی دیگر از اتفاقات بسبار مهم و تاثیرگذار در بیلان عملکرد شرکت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۲ تصویب افزایش سرمایه شرکت توسط اعضای مجمع عمومی شرکت در اوایل اسفندماه بود.

سهامداران و اعضای مجمع عمومی امیدوار هستند افزایش سرمایه بتواند بستر مناسبی در جهت اصلاح بهینه ساختار مالی شرکت، سودآوری پایدار، ارتقای هرچه بیشتر سطح توانگری و نیز افزایش کیفیت ارایه خدمات به مشتریان فراهم نماید. افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای سهامداران انجام شده و سرمایه شرکت از ۱۳ هزار میلیارد ریال به ۱۶ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

لازم به یادآوری است که شرکت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۲ براساس اعلام بیمه مرکزی برای چندمین سال متوالی درسطح توانگری مطلوب یک قرار گرفت که به معنی این است که این شرکت برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گزاران از توانایی و توانگری کافی برخوردار است.

شرکت بیمه پارسیان را باید از جمله شرکت‌هایی دانست که با تولید حق بیمه از انواع بیمه‌نامه‌ها و رشته‌های بیمه‌ای یکی از متوازین‌ترین سبدها و پورتفو‌های بیمه‌ای را دارا می‌باشد که مهمترین ویژگی آن عدم تکیه بر یک رشته خاص است. بنابر صورت‌های مالی این شرکت کل پورتفوی شرکت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۱ رقمی معادل ۸۰ هزار میلیارد ریال بود که با مدیریت مناسب در پایان آبان ماه رقم پورتفوی شرکت به رقمی بالاتر از کل پورتفوی سال گذشته رسیده و به سمت اهداف بالاتر در حال حرکت می‌باشد.

اتفاقات برجسته دیگری نیز در سالی که گذشت برای شرکت بیمه پارسیان روی داده که به اختصار می توان به چند مورد اشاره کرد:

▪ رونمایی از طرح جدید سازمان فروش بیمه‌های زندگی، شرکت بیمه پارسیان با تاکید بر ایجاد ساختار بازاریابی چند سطحی و با هدف توسعه فروش بیمه‌نامه‌های زندگی و افزایش پورتفوی آنها، توانمندسازی نمایندگان شرکت و توسعه کمی و کیفی نمایندگان فروش بیمه‌های زندگی از طریق اجرای برنامه‌های آموزشی و نیز جدب و توانمندسازی افراد علاقمند به فروش بیمه‌های زندگی اقدام به رونمایی از این طرح بسیار کاربردی و موثر نمود.

▪در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی کشور شرکت بیمه پارسیان از جدیدترین فناوری خود تحت عنوان سامانه اعلام خسارت برخط بیمه بدنه رونمایی کرد.

▪در حاشیه سی‌امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه در آذر ماه سال جاری، هادی اویارحسین نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بیمه پارسیان به‌ عنوان پیشکسوت نمونه صنعت بیمه کشور معرفی شد و طی مراسمی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رییس کل بیمه مرکزی و جمعی از مسئولین برجسته اقتصادی کشور با اهدای لوح مورد تقدیر قرار گرفت.

شرکت بیمه پارسیان سال را در حالی به پایان می‌رساند که اغلب برنامه‌ها و نقشه راه ترسیمی خود برای سال ۱۴۰۲ را محقق نموده و امیدوار است در سال پیش‌رو بهترین عملکرد را در قبال اهداف شرکت و رضایت سهامداران و صاحبان سرمایه و مشتریان گرانقدر خود داشته باشد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=241915
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیست سال در اوج؛ مروری بر یکسال فعالیت شرکت بیمه پارسیان
بیست سال در اوج؛ مروری بر یکسال فعالیت شرکت بیمه پارسیان
بیست سال در اوج؛ مروری بر یکسال فعالیت شرکت بیمه پارسیان
بیست سال در اوج؛ مروری بر یکسال فعالیت شرکت بیمه پارسیان
بیست سال در اوج؛ مروری بر یکسال فعالیت شرکت بیمه پارسیان