یونس ژائله؛ رئیس اتاق بازرگانی تبریز در دیدار با علی استادهاشمی؛ رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران بر ضرورت ورود بیمه‌های کشور به حوزه تجارت تاکید کرد.

به گزارش اخبارپول، یونس ژائله در جریان حضور علی استادهاشمی؛ رئیس‌کل بیمه مرکزی و هیئت همراه در اتاق تبریز، ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه بیمه در حوزه صنعت گفت: بیمه‌ها نقش مهمی در بحث امنیت سرمایه‌گذاری دارند و سرمایه‌گذاران می‌توانند در قالب پوشش بیمه‌ای، با فراغ خاطر برای جامعه تولید ثروت کنند.

وی بر ضرورت ورود عاملانه و فعالانه بیمه‌ها به حوزه واردات و صادرات تاکید و خاطرنشان کرد: زمانی که مجموعه‌ یا شخصی ریسک سرمایه‌گذاری را به‌خصوص در حوزه بین‌المللی می‌پذیرد، نیازمند تضمین معتبر است، چرا که سرمایه‌گذار نمی‌تواند به‌تنهایی تمامی ریسک‌ها را بر عهده بگیرد.

ژائله تصریح کرد: در تمامی دنیا شرکت‌های بیمه در این زمینه به‌صورت تخصصی فعالیت داشته و مدیریت ریسک می‌کنند، اما ایران جزو کشورهای با ریسک بالا در حوزه تجارت است، در واقع سازمان‌های بیمه‌ای کشور ما در مقاسیه با کشورهای همطراز از نظر جمعیتی عقب‌ مانده‌اند. بنابراین خلاء نبود بیمه‌ها در حوزه تجارت بین‌الملل در کشور ما کاملا محسوس است و نیاز به حرکت جسورانه در این زمینه داریم.

رئیس اتاق تبریز در ادامه بر لزوم تدوین برنامه مشخص در خصوص ارائه خدمات بیمه‌ای تاکید کرد و ادامه داد: بیمه‌ها باید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و با الگوبرداری از کشورهای موفق، طرح‌های جدید ارائه دهند.

وی یکی از وظایف سازمان‌های بیمه‌گر بزرگ را توسعه تجارت بین‌الملل عنوان کرد.

ژائله، خواستار تسریع فرایند رسیدگی به پرونده‌‌ها در سازمان‌های بیمه‌ای شد و افزود: تاخیرهای ضصورت گرفته از سوی بیمه‌ها با توجه به شرایط عدم ثبات نرخ ارز در کشور، منجر به وارد شدن خسارات زیادی به شرکت‌ها می‌شود، این در حالی است که بیمه‌ها موظف هستند در کمترین زمان ممکن به تعهدات خود عمل کنند.

علی استادهاشمی؛ رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران در این دیدار از اعلام آمادگی برای طراحی خدامات بیمه‌ای متناسب با نیاز صنعتگران خبر داد.

وی با بیان این مطلب گفت: در این راستا ضروری است تا شرکت‌ها و مجموعه‌ها نیازهای خود را طرح کنند تا سپس بر اساس آن طرح ویژه‌ای در سازمان‌های بیمه‌گر تدوین شود.

استاد‌هاشمی از آغاز انجام بیمه صادرات در یکی از واحدهای صنعتی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا این طرح در سایر شرکت‌های بیمه‌ای نیز اجرایی شود تا از این طریق ریسک معاملات کاهش یافته و شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی در کشور باشیم.

رضا جعفری؛ عضو هیئت رئیسه اتاق تبریز در این نشست خواستار صدور مجوز برای احراز شرایط بیمه تکمیلی در واحدهای تولیدی کوچک که زیر ۱۰ نفر نیروی کار دارند، شد.

وی افزود: در شرایط فعلی هزینه‌های درمان برای کارگران و اقشار ضعیف درآمدی جامعه بسیار سنگین است، اما متاسفانه امکان بهره‌مندی از مزایای بیمه تکمیلی تنها برای شرکت‌های بزرگ میسر است و همین امر به ضرر کارگران است.

جعفری همچنین بر لزوم فعالتر کردن صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای افرادی که دارای بیمه شخص ثالث نیستند، شد.

مهدی امینی؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز و رئیس خانه صمت استان آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار خواستار ایجاد بیمه اختصاصی در حوزه صنعت شد.

وی بر لزوم همسان‌سازی قوانین بین بیمه‌ها تاکید کرد و افزود: باید بین تمامی بیمه‌ها وحدت رویه حاکم شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=241405
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

لزوم الگوبرداری از کشورهای موفق در حوزه بیمه کشور
لزوم الگوبرداری از کشورهای موفق در حوزه بیمه کشور
لزوم الگوبرداری از کشورهای موفق در حوزه بیمه کشور
لزوم الگوبرداری از کشورهای موفق در حوزه بیمه کشور
لزوم الگوبرداری از کشورهای موفق در حوزه بیمه کشور