صاحبان کسب و کار می‌توانند با استفاده از «چکنو» بانک صادرات ایران از تسهیلات خرید دین بهره‌مند شوند.

به گزارش اخبارپول، تسهیلات خرید دین به بنگاه‌های اقتصادی که اسناد و اوراق تجاری و اعتباری، بابت فروش کالا یا خدمات دارند، طبق مقررات با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه با سررسید یک سال پرداخت می شود. به عبارتی  وام خرید دین رابطه مستقیمی با فروش دارد. در واقع اگر در مقابل فروش کالا یا خدماتی که ارائه داده‌اید، چک دریافت کنید؛ می‌توانید این چک ها را به هر تعداد که بخواهید به بانک ارائه داده و در مقابل با یک درصد مشخصی که از طرف بانک تعیین می‌شود وام خرید دین دریافت کنید.

از جایی که خرید دین، امروزه یکی از ابزارها و منابع تأمین اعتبار در قراردادهای اعتباری به شمار می‌رود، بر آن هستیم که این خدمت بانک صادرات را در حیطه کسب و کارها بررسی کنیم.

تسهیلات خرید دین در بنگاه های اقتصادی خدماتی و غیر تولیدی هم با در نظر گرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی ملاک تعیین سقف پرداخت تسهیلات خرید دین است. این تسهیلات نیاز سرمایه درگردش بنگاه های اقتصادی را که در مقابل فروش کالا یا خدمات خود اعتبارات اسنادی و اوراق تجاری (چک ، برات و سفته) در اختیار دارند، در قالب تسهیلات خرید دین تامین می کند. وام خرید دین رابطه مستقیمی با فروش دارد. در واقع اگر در مقابل فروش کالا یا خدمات اسناد دریافتنی مثل چک دریافت کنید می توانید این چک ها را به هر تعداد که بخواهید به بانک ارائه دهید و در مقابل با یک درصد مشخصی که از طرف بانک تعیین می شود وام خرید دین دریافت کنید.

به بیان ساده‌تر، صاحبان مشاغل که در ازای انجام خدمات یا فروش کالای خود چک دریافت کرده‌ و هنوز وجهی دست آنها را نگرفته است، برای ادامه فعالیت خود نیاز به منابع مالی دارند و بر همین اساس می‌توانند تمام چکنوهای خود را به بانک صادرات برده و در ازای آن پول نقد دریافت کنند.

حال با توجه به آنچه که گفته شد، منطقی است که کسب و کارها در شرایط فعلی بازار و آن هم در آخرین ماه سال نیازمند چین تسهیلاتی باشند تا به تعهدات مالی خود عمل کرده و متضرر نیز نشوند. این اقدام ارزشمند نظام بانکی که به طور مشخص در این گزارش به بانک صادرات پرداخته می‌شود، بار بزرگی از دوش صاحبان مشاغل برمی‌دارد.

این گزارش می‌افزاید، بنا به اعلام بانک صادرات ایران، متقاضیان می‌توانند برای استفاده از تسهیلات خرید دین این بانک با مراجعه به شعب بانک و تکمیل فرم ویژه تسهیلات خرید دین و واگذاری چکنوهای صادره مشتریان خود، از این تسهیلات استفاده کنند.

صاحبان مشاغل چطور چکنو بگیرند؟

اگر مشتری بانک صادرات هستید که ادامه مطلب را بخوانید و در غیر اینصورت اول حساب خودتان را در این بانک باز کنید و بعد ادامه مطلب را بخوانید.

مشتریان بانک صادرات ایران برای صدور چک دیجیتال باید در وهله نخست نسبت به دریافت و نصب همراه بانک اقدام کرده و برای انجام امضای الکترونیکی نرم‌افزار «هامون» را نصب کنند. عملیات احراز هویت به صورت غیرحضوری در این نرم افزار انجام می‌شود.

 سپس متقاضی می‌بایست نسبت به فعالسازی خدمت چک دیجیتال از طریق بخش مربوطه در نرم‌افزار همراه بانک و سپس امضای تراکنش مربوطه در نرم‌افزار «هامون» اقدام کند.

پس از انجام این مراحل توسط مشتری و طی شدن فرآیندهای مربوطه به صدور دسته چک الکترونیکی توسط شعبه و بدون نیاز به حضور مشتری، چک‌های صادره در کارتابل مشتری قرار خواهند گرفت و وی قادر خواهد بود نسبت به صدور چک در وجه ذی‌نفع از طریق منوی مربوطه در نرم‌افزار همراه‌بانک اقدام کند.

گفتنی است، بنا به آمارهای ارائه شده توسط بانک صادرات ایران، تعداد چکنوهای صادره توسط مشتریان بانک تاکنون از مرز ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار فقره گذشته و با کارسازی بیش از ۱۶۷ هزار برگ چکنو، تاکنون بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال نقل و انتقال وجوه با سرعت، دقت و امنیت کامل انجام شده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=241280
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/ خدمت جدید چکنو به صاحبان کسب و کارها
اختصاصی/ خدمت جدید چکنو به صاحبان کسب و کارها
اختصاصی/ خدمت جدید چکنو به صاحبان کسب و کارها
اختصاصی/ خدمت جدید چکنو به صاحبان کسب و کارها
اختصاصی/ خدمت جدید چکنو به صاحبان کسب و کارها