مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: راه‌اندازی صندوق پوشش ریسک جهت ورود حرفه‌ای علاقمندان به بازار مشتقه و اختیار معامله در انتظار دستورالعمل سازمان بورس است.

محمود گودرزی طی یک نشست خبری درخصوص راه اندازی صندوق پوشش ریسک اظهارکرد: هدف مهم صندوق پوشش ریسک این است که علاقمندان بازار مشتقه و اختیار معامله بتوانند بوسیله این صندوق با به کمک کارشناسان حرفه‌ای بازار و ابزارهای نوین، وارد بازارهای مشتقه شوند.

وی افزود: ایجاد صندوق پوشش ریسک توسط نهادهای مالی ارائه شده و هم اکنون در انتظار دستورالعمل سازمان بورس و اوراق بهادار در این رابطه هستیم.

مدیرعامل شرکت بورس تهران در ادامه خاطر نشان کرد: دسترسی همه مردم به این خدمت اولویت مهم صندوق‌های پوشش ریسک بوده و مدیران این صندوق‌ها بیشتر در بازار ابزارهای نوین حضور خواهند داشت و بورس تهران با جدیت پیگیر راه‌اندازی صندوق پوشش ریسک است و امیدواریم مجوز آن هر چه سریعتر صادر شود.

لازم به ذکر است که صندوق پوشش ریسک صندوقی است که با استفاده از ابزارها و بازارهای مختلف اقدام به سرمایه‌گذاری‌های با ریسک بالا می‌کند. این صندوق با استفاده از ابزارها و بازارهای مختلف اقدام به سرمایه‌گذاری‌های با ریسک بالا کرده و اداره آن نیز برعهده افرادی است که از تجربه و دانش کافی برخوردار باشند تا بتوانند موقعیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری را متناسب با ریسک آنها تشخیص دهند.

وی همچنین در مورد سایت TSE نیز گفت: سال گذشته با هدف مدیریت پروژه‌ها و تعامل بیشتر، نرم افزارهایی جهت ارتباط مستقیم بورس با فعالان بازار و همچنین ناظر بازار ایجاد شد و قرار است تمام سامانه‌ها، تحت پوشش این سایت قرار گیرد.

گودرزی همچنین در این نشست عنوان کرد: به عنوان برنامه‌های آتی، در دو بخش تامین مالی و دیجیتالی کردن بورس تهران اقدامات قابل توجهی انجام دادیم و سال آینده با ری‌برندینگ و حضور پررنگ‌تر در زمینه تامین مالی، این روند را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به  ۱۰ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه تا پایان سال در بورس تهران، خاطرنشان کرد: ممکن است این ابهام وجود داشته باشد که چرا عرضه اولیه در بورس کم است. در پاسخ به این ابهام باید گفت که عرضه در بورس تهران متفاوت است بطوریکه در سال گذشته شرکت‌های متوسط نیز اجازه ورود به بورس را پیدا کردند.

مدیرعامل بورس تهران ادامه داد: عرضه اولیه ۵ شرکت تا پایان سال انجام خواهد شد و امسال هم قرار است یک هلدینگ پتروشیمی به نام شستان از زیر مجموعه‌های وزارت دفاع در بورس عرضه شود. علاوه بر آن شرکت ذوب آهن بیستون، شرکت آلومینا، هلدینگ نماد غدیر با ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان قرار است عرضه اولیه شوند.

گودرزی همچنن با اشاره به تلاش مدیران برای راه اندازی بازارهای قرارداد آتی گفت: هر چند در طول سالیان گذشته تلاش مدیران بر ایجاد بازار قراردادهای آتی بوده است، اما هنوز برخی پلتفرم ها نتوانسته‌اند مجوزهای لازم را کسب کنند و بر همین اساس نتوانسته ایم به هدف خود نائل شویم. با این حال به نظر می‌رسد با مهیا شدن بخش IT شاهد رونق رونق این بازار و افزایش تعداد نمادها باشیم.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=237583
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

صندوق پوشش ریسک به زودی راه‌اندازی می‌شود
صندوق پوشش ریسک به زودی راه‌اندازی می‌شود
صندوق پوشش ریسک به زودی راه‌اندازی می‌شود
صندوق پوشش ریسک به زودی راه‌اندازی می‌شود
صندوق پوشش ریسک به زودی راه‌اندازی می‌شود