صاحبان چکنو و برات الکترونیک، می‌توانند به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات از این دو خدمت استفاده کرده و تا ۷ برابر معدل حساب از اعتبار بانکی برخوردار شوند.

به گفته یاسر مرادی عضو هیات مدیره بانک صادرات، مردم در حوزه تسهیلات همواره با دو مشکل ضامن و راهن مواجه بوده و همچنین شرایط ضمانت در بانک‌ها و موسسات اعتباری، به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود. علاوه بر آن برخی از دارایی‌های اشخاص امروزه در بانک‌ها به عنوان وثیقه‌ شناخته نمی‌شود و به همین جهت، بانک‌ها از گرفتن آنها به عنوان وثیقه تسهیلات خودداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه بانک صادرات ایران با ارائه خدمات در سامانه «ست» شرایطی را فراهم کرده است تا دارایی‌های راکد افراد که تاکنون امکان وثیقه‌گذاری آنها فراهم نبوده، به عنوان وثیقه تسهیلات مورد قبول واقع شود.

بانک صادرات ایران با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه و اوراق بهادار به تازگی اقدام به پیاده سازی سامانه ست ( سامانه توثیق الکترونیکی دارایی) کرده است. این سامانه با هدف وثیقه گذاری آنلاین اموال و رفع مشکلات بخش کثیری از مردم راه اندازی شده است. در همین راستا بانک صادرات ایران سعی بر آن داشته که فرآیند توثیق دارایی به صورت ساده و با سرعت بالا انجام شود. به نحویکه افراد به سادگی یک خرید اینترنتی و تنها با استفاده از گوشی تلفن همراه خود بتوانند اموال باارزش خود را توثیق و از تسهیلات مد نظر خود استفاده کنند.

سامانه «ست» در فاز نخست به افراد این امکان را داده است که از سهام خود به عنوان وثیقه در تمامی اموری که به ضمانتنامه نیاز است، استفاده کنند. در مراحل بعدی سایر اموال نقد شونده از جمله طلا، مجوز معدن، سیم‌کارت موبایل، پاداش پایان بازنشستگی و و بیمه عمر و زندگی بدون نیاز به بازخرید یا فروش این دارایی‌ها… هم می‌تواند به عنوان وثیقه مد نظر قرار گیرد که از جمله آنها می‌توان به چکنو یا چک الکترونیکی بانک صادرات ایران اشاره کرد.

چکنو یا چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران خدمتی است که برای اولین بار کمتر از یکسال است که توسط بانک صادرات ایران ارائه و در همین مدت با استقبال بسیاری مواجه شده، بطوریکه تا کنون بیش از ۲.۵  میلیون برگ چکنو صادر شده است.

سرعت بالا در صدور و پرداخت چک، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، امنیت بالا و کاهش جرائمی نظیر جعل یا سرقت چک، عدم امکان ویرایش اطلاعات چک پس از صدور، مشخص بودن روند نقل و انتقال چک، کاهش هزینه مربوط به دریافت دسته چک و نگهداری چک‌های دریافتی، امکان ارسال درخواست و صدور دسته چک بدون نیاز به مراجعه حضوری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان صدور چک در هر زمان و مکان و وصول بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه و در نتیجه تسهیل و تسریع در روند معاملات تجاری و بازرگانی و امکان دریافت دسته چک دیجیتال همزمان با دسته چک کاغذی از جمله مزیت‌های دریافت چکنو است.

دارندگان حساب جاری با دسته‌چک در بانک صادرات ایران می‌توانند بدون نیاز به حضور در شعبه و با مراجعه به سایت رسمی بانک  و نصب همراه‌بانک، چکنو خود را فعال کرده و به طور همزمان با استفاده از دسته‌چک‌های کاغذی، از چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران «چکنو» با رعایت مقررات و مجوزهای بانک مرکزی برای تسهیل در امور بانکی و پولی خود استفاده کنند. علاوه بر این می‌توانند از این خدمت برای توثیق در سامانه «ست» بانک صادرات ایران نیز بهره ببرند.

از مزایای سامانه «ست»، می‌توان به کاهش زمان وثیقه‌گذاری به کمتر از ۲۴ ساعت صرفا با داشتن کد سجامی، عدم نیاز مراجعه حضوری به شعب بانک، تنوع در وثیقه‌گذاری، تناسب ارزش وثیقه با میزان تسهیلات اشاره کرد. همچنین مدیریت ثروت، تنوع در ارائه وثایق، تناسب ارزش دارایی‌های راکد و غیر مولد، امکان تغییر وثیقه و آزادسازی بخشی از وثیقه متناسب با تعهدات رفع شده، از دیگر مزایای این خدمت جدید بانک صادرات است.

مراحل توثیق دارایی به صورت ۳مرحله، انتخاب دارایی (ثبت نام اولیه در سامانه توثیق الکترونیکی دارایی)، انتخاب تامین کننده (انتخاب تامین کننده تسهیلات دهنده مورد نظر)، انتخاب خدمات (انتخاب نوع وثیقه و ثبت آن) است که در اسرع وقت انجام می‌پذیرد. نکته مهم اینکه متقاضی استفاده از این سامانه باید دارای کد سجامی بوده و همچنین حائز شرایط عمومی بانک( اعم از نداشتن چک برگشتی، دارا بودن حساب نزد بانک، عدم وجود تعهدات بلاتکلیف در بانک) باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر “اینجا” کلیک کنید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=236064
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/«چکنو» بانک صادرات ضامن می‌شود
اختصاصی/«چکنو» بانک صادرات ضامن می‌شود
اختصاصی/«چکنو» بانک صادرات ضامن می‌شود
اختصاصی/«چکنو» بانک صادرات ضامن می‌شود
اختصاصی/«چکنو» بانک صادرات ضامن می‌شود