معاملات جهانی بازار سهام، روز جمعه در حالی به پایان رسیدند که تعداد بسیار زیادی از شاخص‌های مربوط به بازار کشورها شاهد سقوط بودند و عددی منفی را به ثبت رساندند.

به گزارش اخبارپول به نقل از دنیای اقتصاد، تحلیلگران معتقدند دلیل اصلی این اتفاق را می‌توان در جنگ اخیر خاورمیانه میان رژیم صهیونیستی و غزه جست‌وجو کرد، به صورتی که سهام در هفته‌ اخیر رشد ابتدایی خود را از دست داده و در روز جمعه شاهد سقوط بودند. به‌تبع تنش‌های اخیر و تشدید درگیری‌ها، سرمایه‌گذاران در این روزها از بازار سهام به سمت پایگاه‌های امن سرمایه‌گذاری در شرایط نااطمینانی مانند طلا روی آورده‌اند که این مساله باعث افزایش قیمت طلا و کاهش قیمت سهام در روزهای اخیر شده است؛ به طوری که قیمت جهانی طلا بیشترین افزایش را در یک روز از زمان بحران بانکی ماه مارس داشته است.

برای مثال شاخص بازار سهام آمریکا با نماد Nasdaq، در حالی آخرین روز معاملاتی هفته را به پایان برد که که عدد مربوط به این شاخص ۱۳هزار و ۴۰۷ واحد بوده است. این رقم نسبت به روز معاملاتی گذشته افتی حدودا ۱۶۷واحدی برابر با منفی ۱.۲۳درصد داشته است. شاخص دیگر مربوط به بازار سهام ایالات متحده S&P ۵۰۰ است که مانند Nasdaq در حالی آخرین روز معاملاتی را پایان برد که در محدوده ۴هزار و ۳۲۷ واحد قرار گرفت که به نسبت روز قبل افتی حدودا ۲واحدی معادل با منفی ۰.۵درصد نسبت به روز قبل داشته است. این در حالی است که هر دوی این شاخص‌ها ۳ روز معاملاتی گذشته خود را با روندی ثابت و حتی تا حدودی مثبت پشت سر گذاشته بودند.

همچنین بازار سهام بریتانیا با شاخص FTSE ۱۰۰ نیز مانند ایالات متحده، در حالی هفته‌ معاملاتی را پایان رساند که عدد مربوط به این شاخص در محدوده ۷هزار و ۶۰۰ واحد قرار گرفت. این عدد نسبت به روز ماقبل حدود ۴۵واحد افت داشته است که برابر با منفی ۰.۵۹ درصد است. بررسی‌های مربوط به روند هفته‌ گذشته نشان می‌دهد در ۴ روز معاملاتی قبل از جمعه، این شاخص روندی مثبت را به ثبت رسانده بود. از سوی دیگر بازار سهام چین نیز از این روند جهانی پیروی کرده است. این بازار که با نماد SSE شناخته شده است، در پایان هفته معاملاتی عدد ۳هزار و ۸۸ واحد را ثبت کرده است؛ این در حالی است که این شاخص نسبت به روز ماقبل افتی معادل ۱۹.۸ واحد، برابر با منفی۰.۶۴درصد، داشته است.

بررسی‌های مربوط به آمار هفتگی این شاخص نشان می‌دهد SSE هفته‌ای بسیار پرنوسان و با روند کلی منفی را به ثبت رسانده است. بازار سهام ژاپن از این قاعده مستثنی نبوده است. شاخص NIKKEI که مربوط به بازار سهام این کشور است، در حالی در روز آخر هفته معاملاتی گذشته عدد ۳۲هزار و ۳۱۵ واحد را ثبت کرده است که در هفته‌ گذشته روندی مثبت و رو به افزایش داشته است. این عدد نسبت به روز معاملاتی ماقبل حدود ۱۷۹واحد، برابر با ۰.۵۵درصد کاهش داشته است. همچنین بازار سهام استرالیا که از شاخص‌های مهم آن S&P/ASX ۲۰۰ است پس از طی کردن یک روند سه‌روزه مثبت، در روز جمعه عدد ۷ هزار و ۵۱ را به ثبت رساند که این مقدار نسبت به روز ماقبل خود افتی ۴۰واحدی معادل با منفی ۰.۵۶درصد داشته است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=232252
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قرمزپوشی شاخص بورس‌های جهان در واکنش به اتفاقات خاورمیانه
قرمزپوشی شاخص بورس‌های جهان در واکنش به اتفاقات خاورمیانه
قرمزپوشی شاخص بورس‌های جهان در واکنش به اتفاقات خاورمیانه
قرمزپوشی شاخص بورس‌های جهان در واکنش به اتفاقات خاورمیانه
قرمزپوشی شاخص بورس‌های جهان در واکنش به اتفاقات خاورمیانه