هفتادوهفتمین شماره دوماهنامه آموزشی، پژوهشی و تحلیلی گزارش موردی ویژه مرداد و شهریور ۱۴۰۲، نوشته ابوالفضل آقادادی، زهرا بردال، آذین‌سادات استادرمضان، میلاد کرمی و محمدسجاد میرزاخانی، به موضوع « خودکارسازی رباتیک فرایندها در صنعت بیمه » اختصاص یافته است.

به گزارش اخبارپول، این گزارش در دوازده بخش شامل «مفاهیم و تعاریف مربوط به هوش مصنوعی»، «هوش مصنوعی»، «تقسیم بندی هوش مصنوعی»، «روندهای پیشرفت هوش مصنوعی»، «ریسکهای هوش مصنوعی»، «کاربرد هوش مصنوعی در رشد و توسعه صنایع»، «بررسی مفهوم خود کارسازی رباتیک فرایندها (RPA)»، «معرفی RPA به عنوان بخشی از هوش مصنوعی و ملاحظاتی که در زمان پیاده سازی RPA باید مورد توجه قرار گیرد«، «چگونگی سازو کار»، «مزایای استفاده از ربات‌ها در خود کارسازی فرایندها»، «تغییر در مدل کار سنتی به واسطه خودکارسازی رباتیک فرایندها»، «عوامل موفقیت یک فرایند مبتنی بر RPA»، «RPA کردن فرایندها در صنعت بیمه»، «جمع‌بندی و پیشنهادات» تنظیم شده است.

یکی از شاخص‌ترین ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خودکارسازی رباتیک فرایندها (RPA) از جمله در فرایندهای بیمه‌گری است. از آنجا که هوش مصنوعی قادر است داده‌ها را تفسیر و از آموخته‌های خود برای انواع مختلفی از کارها به استفاده کند، لذا خود کارسازی رباتیک فرایندها به عنوان یکی از کارکردهای ویژه هوش مصنوعی می‌تواند زمینه را برای تسریع و تسهیل در فرایندهای بیمه‌گری مهیا نماید. اگرچه خودکارسازی رباتیک فرایندها در صنعت بیمه آینده نگر به نظر می‌رسد اما این فناوری توانسته مفهومی در بسیاری از فعالیتهای روزمره به کار گرفته شود. RPA کردن فرایندها در عملیات بیمه‌گری به ویژه در فعالیت تکراری که نیاز به تفکر نیروی انسانی ندارد سبب افزایش سرعت در ارائه خدمات کاهش هزینه‌ها، بهبود رضایت مشتری، افزایش فروش و جذب مشتریان جدید، مدیریت در فرایند ادعای خسارت و در نهایت تشخیص تقلب و تخلف در فرایندهای پرداخت خسارت می‌شود.

با توجه به اهمیت این موضوع، هفتادوهفتمین شماره گزارش موردی به “خود کارسازی رباتیک فرایندها” در صنعت بیمه اختصاص یافته است. در این گزارش ضمن تبیین مفاهیم و تعاریف مربوط به هوش مصنوعی، ریسکهای این حوزه و کاربردهای آن در رشد صنایع، مفهوم RPA کردن فرایندها و چگونگی سازوکار آن مورد بررسی قرار گرفته و در پایان به تبیین RPA کردن فرایندها در صنعت بیمه پرداخته شده است. انتظار می‌رود صنعت بیمه به منظور خود کارسازی رباتیک فرایندها و استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی اقدامات گسترده‌ای را به ویژه برای بخش‌هایی از صنعت بیمه ایران که با چالش‌های خاص مواجه هستند در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر مبتنی بر فناوری‌های نوین به مشتریان گام‌های مؤثری بردارد.

برای مشاهده و دریافت متن کامل نشریه، به بخش نشریات و کتاب وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5369/Articles/view/17477/1629/ مراجعه فرمایید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=232167
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

خودکارسازی رباتیک فرایندها در صنعت بیمه
خودکارسازی رباتیک فرایندها در صنعت بیمه
خودکارسازی رباتیک فرایندها در صنعت بیمه
خودکارسازی رباتیک فرایندها در صنعت بیمه
خودکارسازی رباتیک فرایندها در صنعت بیمه