بیمه نامه زندگی بهادار یکی از بخش‌های بیمه زندگی در شرکت بیمه دی است که خردادماه ۱۴۰۱ عرضه شد. محصول “بیمه زندگی بهادار” دارای ویژگی هایی چون سرمایه گذاری در صندوق‌های متنوع سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و اعمال ارزش خالص دارایی روزانه صندوق ها بر روی اندوخته بیمه نامه و سود با تضمین است که وجه تمایزی نسبت به سایر محصولات بیمه ای به شمار می آید.

به گزارش اخبارپول به نقل از دیوان اقتصاد، بیمه نامه زندگی بهادار  که می تواند مزیت رقابتی برای شرکت بیمه دی در صنعت بیمه ایجاد کند، سهم بسزایی در راستای فرهنگ‌سازی بیمه و جای‌گذاری محصولات بیمه ای در اولویت نیازهای خانوار دارد.

بیمه عمر یکی از راه‌های مطمئن و متداول سرمایه‌گذاری و تامین آتیه در جهان است. شرکت‌های بیمه انواع مختلفی از بیمه‌نامه عمر را ارائه می‌دهند. یکی از راه‌های تامین و حفظ آتیه مالی خانواده و فرد، بیمه عمر است. بیمه عمر که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد، در انواع مختلف و با پوشش‌های متنوع ارائه می‌ شود تا در شرایط مختلف اعم از وقوع حوادث سرپرست خانواده، بازنشستگی، بیماری و … پشتوانه مالی مناسبی برای تمام اعضای خانواده فراهم کند. معمولا شرکت‌های بیمه برای انواع بیمه عمر طراحی متنوعی ارائه می‌ کنند. هرکدام از این طرح‌های سقف پوشش متفاوتی برای غرامت فوت یا امراض خاص دارد. تنوع طرح بیمه عمر برای این است که همه بتوانند یک بیمه عمر مناسب برای شرایط و بودجه خود بخرند.

بیمه عمر انواع مختلفی دارد که عبارت است از: بیمه نامه عمر ساده زمانی، بیمه نامه تمام عمر، بیمه نامه عمر مانده بدهکار و بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری
شرکت بیمه دی در حیطه بیمه‌های زندگی از سال گذشته اقدام به ارائه محصول بیمه نامه زندگی بهادار کرده است که طی آن مزایای بیمه عمر را با سرمایه گذاری در بازارهای مالی ترکیب می کند.

به این صورت که، برخی از افراد به دنبال حمایت عزیزان خود در اثر حوادث ناگوار هستند و برخی از افراد به دنبال استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در بازارهای مالی اند. بنابراین زندگی بهادار برای مشتریانی که این دو مزیت را همزمان می خواهند، طراحی شده است. در این محصول در صورت فوت بیمه شده، مبلغ سرمایه بیمه نامه به بازماندگان پرداخت می‌شود و در عین حال بخشی از حق بیمه در بازار سرمایه و در صندوقی (شامل انواع سهام، اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی که خود مشتری انتخاب می کند) توسط شرکت بیمه دی سرمایه گذاری می‌شود.

در این طرح، مشابه سایر محصولات بیمه ای، افراد سالانه مبلغی را تحت عنوان حق بیمه پرداخت کرده که بخشی از این حق بیمه بابت پوشش‌های بیمه‌ای و مابقی آن در صندوقی که بیمه‌گذار انتخاب می‌کند سرمایه‌گذاری می‌شود. در صورت فوت بیمه شده، سرمایه بیمه به علاوه مبلغ سرمایه گذاری و سود تجمعی وابسته به نوع سهام و اوراق موجود در پرتفوی، به ذینفع بیمه نامه پرداخت می شود.

لازم به ذکر است، در صورتی که بیمه شده در سررسید بیمه نامه در قید حیات باشد، اندوخته صندوق های سرمایه گذاری بیمه نامه براساس درصد و سهم سرمایه گذاری در هریک از صندوق ها محاسبه و به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می شود. بیمه دی در هر زمان اصل مبلغ سرمایه گزاری شده به علاوه درصدی سود سالانه (متناسب با نوع صندوق) را تضمین می‌کند و این به معنی یک سرمایه گزاری بدون ریسک برای بیمه گزار است.

پوشش‌های بیمه‌نامه زندگی بهادار در بیمه دی
*پوشش فوت به هر علت
درصورت فوت بیمه شده به هر علت، سرمایه این پوشش به علاوه اندوخته تجمیع شده در صندوق های سرمایه گذاری، به ذینفع بیمه نامه پرداخت می‌شود. سرمایه این پوشش ۲۵ برابر حق بیمه حداقل۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و حداکثر ۱۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است.

*پوشش فوت ناشی از حادثه
در صورتی که بیمه شده بر اثر حادثه فوت کند، بیمه گر علاوه بر پرداخت سرمایه فوت به هر علت، سرمایه فوت ناشی از حادثه و سود تجمعی وابسته به نوع سهام و اوراق موجود در پرتفوی را به ذینفع بیمه نامه پرداخت می‌کند. حداکثر سرمایه قابل ارائه برای این پوشش۲،۱ و یا ۳ برابر سرمایه فوت به هر علت تا سقف۱۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال بوده و این پوشش از بدو تولد تا ۱۰۰ سالگی بیمه شده قابل ارائه است.

*پوشش نقص عضو دائم ناشی از حادثه
در صورتی که بیمه شده در طول مدت قرارداد، بر اثر حادثه دچار نقص عضو و از کار افتادگی دائم شود، بیمه گر با توجه به درصد نقص عضو و از کار افتادگی و مطابق با شرایط مندرج در بیمه نامه، مبلغی را به عنوان سرمایه نقص عضو پرداخت می‌کند. تعیین از کارافتادگی کامل و دائم براساس ضوابط آیین نامه ۸۴ شورای عالی بیمه بوده و حداکثر سرمایه قابل ارائه برای این پوشش ۱۰۰ درصد سرمایه فوت ناشی از حادثه تا سقف۱۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال است. همچنین این پوشش از بدو تولد تا ۱۰۰سالگی بیمه شده قابل ارائه است.

*پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه
در صورتی که بیمه شده به علت وقوع حادثه، دچار آسیب و صدمه بدنی شده و به بیمارستان مراجعه مند، بیمه گر هزینه‌های بیمارستانی وی را پرداخت خواهد کرد. سرمایه این پوشش معادل ۰، ۵، ۱۰ درصد سرمایه فوت به علت حادثه تا سقف۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال بوده و این پوشش نیز از بدو تولد تا ۱۰۰ سالگی قابل ارائه است.

*پوشش امراض خاص
این پوشش در دو طرح ۵ بیماری و ۲۱ بیماری ارائه میگردد، سقف سرمایه پوشش بیماری های خاص برای هر دو طرح برابر ۳۰٪ ، ۵۰% یا ۱۰۰٪ سرمایه فوت به هر علت تا سقف ۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال است. این پوشش از بدو تولد تا ۶۵ سالگی بیمه شده قابل ارائه است.

*پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه بر اثر از کارافتادگی کامل و دائم بیمه گذار /بیمه شده
براساس این پوشش چنانچه دارنده پوشش در خلال مدت بیمه نامه از کارافتاده دائم و کامل ناشی از حادثه یا بیماری شود، بیمه گذار از ابتدای سال بیمه ای جدید از پرداخت حق بیمه معاف بوده و علاوه بر تداوم پوشش های بیمه ای، اندوخته بیمه نامه طبق روال قبل شکل خواهد گرفت. امکان ارائه این پوشش در بیمه نامه بصورت همزمان برای بیمه گذار و بیمه شده اصلی وجود ندارد و تنها یکی از آنها درصورت احراز شرایط امکان برخورداری از این پوشش ها را دارد. این پوشش از ۱۸ تا ۶۰ سالگی بیمه شده بیمه گذار قابل ارائه است.

*پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه بر اثر فوت بیمه گذار
در این پوشش، در صورت وقوع فوت بیمه گذار شرکت بیمه دی حق بیمه های بیمه نامه را پرداخت خواهد کرد بدون این که تغییری در شرایط بیمه نامه ایجاد شود. این پوشش تنها به شخص بیمه گذار قابل ارائه است. این پوشش از ۱۸ تا ۶۰ سالگی بیمه گذار قابل ارائه است.

*پوشش پرداخت مستمری در صورت از کارافتادگی دائم و کامل بیمه گذار /بیمه شده
براساس این پوشش چنانچه بیمه گذار /بیمه شده در خلال مدت بیمه نامه بر اثر حادثه و یا بیماری از کارافتاده دائم و کامل شود، بیمه گذار از ابتدای سال بیمه ای جدید به میزان ۱ ، ۲ و یا ۳ برابر (به انتخاب بیمه گذار در زمان صدور بیمه نامه) آخرین حق بیمه پرداختی سال بیمه ای که در آن دچار ازکارافتادگی شده است، مستمری دریافت خواهد کرد مشروط بر این که پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه بر اثر از کارافتادگی کامل و دائم اخذ شده باشد. نکته قابل توجه اینکه این پوشش تا سن ۶۰ سالگی (بیمه گذار یا بیمه شده اصلی) براساس درخواست بیمه گذار ارائه می‌شود. درصورت معافیت از پرداخت حق بیمه ناشی از ازکارافتادگی بیمه گذار / بیمه شده ، بیمه گذار تا سن ۶۰ سالگی یا پایان مدت بیمه نامه (هر کدام زودتر باشد) ۱ تا ۳ برابر آخرین حق بیمه پرداختی به بیمه گر را به عنوان مستمری دریافت می‌کند. این پوشش از ۱۸ تا ۶۰ سالگی بیمه شده / بیمه گذار قابل ارائه است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=231952
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

زندگی بهادار با بیمه دی
زندگی بهادار با بیمه دی
زندگی بهادار با بیمه دی
زندگی بهادار با بیمه دی
زندگی بهادار با بیمه دی