نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشرو در بانکداری اسلامی و تحقق واقعی سنت اسلامی قرض‌الحسنه در کشور است. موضوع بانکداری قرض‌الحسنه محور و شاکله اصلی بانکداری اسلامی است و ترویج و گسترش آن در جامعه و تصویب قوانین حمایتی بسیار لازم و ضروری است.

به گزارش اخبارپول، «پرویز اوسطی» به نقش بانک‌ها در رفع مشکلات اقتصادی اقشار جامعه اشاره کرد و گفت: بانکداری قرض الحسنه نقش مهمی در سالم سازی اقتصاد و حمایت واقعی از بخش‌های مختلف اقتصاد دارد.

وی در ادامه به خلأ بانکداری قرض الحسنه در نظام بانکی کشور اشاره و عنوان کرد: موضوع بانکداری قرض‌الحسنه محور و شاکله اصلی بانکداری اسلامی است و ترویج و گسترش آن در جامعه و تصویب قوانین حمایتی بسیار لازم و ضروری است. همچنین در سالم سازی اقتصاد و حمایت واقعی از بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور و به ویژه استان‌های کم برخوردار بسیار موثر است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گوران نیوز از بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک تخصصی قرض الحسنه کشور نام برد و افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشرو در بانکداری اسلامی و تحقق واقعی سنت اسلامی قرض‌الحسنه و جذب نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور است و خدمات ارزنده‌ای را به اقشار مختلف جامعه، بخش‌های نیازمند و مناطق محروم ارائه‌ نموده‌ است.

وی همچنین به خدمات غیرحضوری بانک قزض الحسنه مهر ایران و تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: ارائه پیشخوان مجازی و حرکت در راستای کاهش‌ مراجعات حضوری افراد و مشتریان و استفاده از ابزار و فناوری روز گام ارزشمندی است که باید تداوم پیدا کند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین حمایت‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران از اقشار کم‌تر برخوردار در استان کردستان اشاره کرد و تصریح کرد: پرداخت وام درمان، طرح پیوند مهر برای ازدواج جوانان، وام خرید کالا و پرداخت دیگر وام های ضروری متناسب با توان سپرده گذاری و نیاز اقشار مختلف جامعه از جمله اقشار کم درآمد عملکرد خوب بانک مذکور است.

به گفته وی این بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار اقدامات خوبی انجام داده که باید گسترش پیدا کند.

اوسطی در پایان با اشاره به طرح های بانک در حوزه تقویت خریدار مشتریان و‌حمایت از تولیدکنندگان افزود: در سال مهار تورم و رشد تولید پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به واحدهای تولیدی قطعا در کاهش‌ هزینه‌های تولید، رونق تولید و تقویت قدرت خرید مردم موثر است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=231480
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تصویب قوانین حمایتی از بانکداری قرض‌الحسنه لازم و ضروری است
تصویب قوانین حمایتی از بانکداری قرض‌الحسنه لازم و ضروری است
تصویب قوانین حمایتی از بانکداری قرض‌الحسنه لازم و ضروری است
تصویب قوانین حمایتی از بانکداری قرض‌الحسنه لازم و ضروری است
تصویب قوانین حمایتی از بانکداری قرض‌الحسنه لازم و ضروری است