شرکت بیمه البرز از زمانی که موسی رضایی سکان هدایت این شرکت را بر عهده گرفت، وارد مرحله جدیدی از فعالیت خود شده است و توانسته با ارائه محصولات جدید بیمه ای، جایگاه ممتازی را در بین سایر شرکت‌های بیمه‌ای به خود اختصاص دهد و در واقع به شرکتی پیشرو تبدیل شود.

به گزارش اخبارپول به نقل از باشگاه بیمه‌گران، پس از رونمایی از محصول جذاب و بدیع «شوکا» توسط شرکت بیمه البرز، شرکت‌های بیمه دیگر نیز به فکر اجرای بیمه‌ نامه‌ای مشابه با آن افتادند و به مرور با الگو گیری از البرز، طرح‌های مشابهی را با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دیگر بانک‌ها به اجرا درآوردند و صد البته که این طرح در سال‌های گذشته نیز مشتریان خاص خود را داشته است.

موسی رضایی معتقد است بیمه البرز به دنبال خلق محصولات جدید بیمه‌ای مبتنی بر نیاز مشتری و بازار است و طراحی و اجرای محصول مشترک این شرکت و بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران بنام شوکا در همین راستا عملیاتی شده است.

بسیاری از تحلیل‌گران و فعالین صنعت بیمه معتقدند که این اتفاق اثبات می‌کند، هر زمانی شاهد نوآوری و خلاقیت باشیم، این ایده‌های نو به دلیل عطش و تشنگی بازار بیمه و مشتریان، به سرعت می‌تواند تبدیل به یک الگوی موفق در سطح کل صنعت بیمه کشور شود و به عنوان پدیده‌ای جذاب و همگانی خود را بر بازار تحمیل نماید همانگونه که در طرح شوکا به سرعت این اتفاق رقم خورد.

شوکا چیست؟

محصول شوکا نوعی از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است که با مشارکت شرکت بیمه البرز و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مشتریان می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد از بانک دریافت کنند و اقدام به سرمایه‌گذاری آن در بیمه عمر کنند. در واقع این مدل، مدل پیش‌ پرداخت بیمه عمر است به جای آنکه مشتری هر سال مبلغی را به شرکت بیمه بپردازد. مشتریان مانند وام بانکی، ماهیانه نسبت به پرداخت اقساط اقدام خواهند کرد با این تفاوت که پس از پنج سال، با ماندگاری بیشتر پرداختی مشتری نزد بیمه البرز، ضریب پرداختی به مشتری با نرخ فزاینده‌ای افزایش می‌یابد.

محصول شوکا در چهار سطح ارائه شده است:

۱- در صورتی که مشتری تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی دریافت کند، اقساط ماهیانه پرداختی‌اش ۹۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان و کف مبلغ دریافتی در انتهای سال پنجم، ۸۵ میلیون تومان خواهد بود.

۲- زمانیکه که مشتری تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت می‌کند، اقساط ماهیانه پرداختی یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۷۰۰ تومان و کف مبلغ دریافتی در انتهای سال پنجم، ۱۷۰ میلیون تومان خواهد بود.

۳- دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی توسط مشتری، اقساط ماهیانه‌اش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و کف مبلغ دریافتی در پایان سال پنجم، ۲۵۵ میلیون تومان خواهد بود.

۴- وقتی که خریدار بیمه‌نامه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت می‌کند، اقساط ماهیانه پرداختی سه میلیون و ۷۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان و کف مبلغ دریافتی‌اش در انتهای سال پنجم، ۳۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

مزیت‌های شوکا

عدم نیاز به ضامن یا چک برای ضمانت این تسهیلات، مزیت مهمی است که عملاً با توثیق بیمه‌نامه، مشتری را از هر ضمانتی بی‌نیاز می‌کند.
پوشش فوت عادی، فوت در اثر حادثه و معافیت بیمه‌گزار از ۱۰ درصد اقساط در موضوع نجات زندگی در واقعه مرگبار و ایمنی و علاج‌ناپذیری بیماری‌های کشنده از دیگر مزیت‌های این طرح است.

در همین حال بیمه‌گزار می‌تواند پس از گذشت پنج سال، درخواست مستمری کند که این مستمری بصورت مادام‌العمر معادل اقساط ماهیانه تسهیلات به او پرداخت خواهد شد. به ازای هر پنج سال ماندگاری بیشتر و تنفس برای درخواست اعلام مستمری، مبلغ پرداختی مستمری ماهیانه دو برابر خواهد شد.

بیمه البرز قدم جدی برای الکترونیکی کردن فرآیند صدور این بیمه‌نامه و اخذ تسهیلات برداشته است. فرآیند درخواست تسهیلات تا صدور بیمه‌نامه شوکا، کاملاً الکترونیکی است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=226413
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه البرز پیشرو در ارائه محصولات نوین بیمه‌ای
بیمه البرز پیشرو در ارائه محصولات نوین بیمه‌ای
بیمه البرز پیشرو در ارائه محصولات نوین بیمه‌ای
بیمه البرز پیشرو در ارائه محصولات نوین بیمه‌ای
بیمه البرز پیشرو در ارائه محصولات نوین بیمه‌ای