رییس سازمان بورس گفت: دارندگان اطلاعات نهانی و تمامی تخلفات دیگر به واسطه سامانه‌های اطلاعاتی رصد می‌شود و هرگونه تخلفی را بررسی می‌کنیم.

به گزارش اخبارپول، مجید عشقی رییس سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به اینکه بخشنامه مربوط به بحث نرخ خوراک گاز واحدهای تولیدی توسط دولت ابلاغ شد اما به سازمان بورس ابلاغ نشده است، گفت: با سامانه‌های نظارتی که در اختیار داریم، هرگونه استفاده از اطلاعات نهانی را بررسی خواهیم کرد.

مجید عشقی در حاشیه مراسم افتتاحیه شعبه تخصصی حل اختلاف ویژه بازار سرمایه در جمع خبرنگاران در مورد نرخ خوراک تعیین شده برای گاز صنایع اعلام کرد: بخشنامه نرخ خوراک توسط دولت ابلاغ شد اما به سازمان بورس ابلاغ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده‌کنندگان این بخشنامه ناشرین بورس هستند که بخشنامه باید به نحو درستی به آن‌ها ابلاغ شود.

عشقی ادامه داد: همچنین با سامانه‌های نظارتی که در اختیار داریم، هرگونه استفاده از اطلاعات نهانی را بررسی خواهیم کرد.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: اگر در این مورد، موضوع خاصی پیدا شود که افراد از اطلاعات نهانی استفاده کرده باشند، تشکیل پرونده خواهیم داد و به دلیل تخلف صورت گرفته به دادگاه معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه هنوز در مرحله رسیدگی قرار داریم، کدهای معاملاتی را مجدد بررسی خواهیم کرد، گفت: اکنون نظارت بر بازار سرمایه در حال رسیدگی به مسایل است. اگر مواردی از اطلاعات نهانی را کشف کنیم به طور حتم به بحث تخلفاتی آن رسیدگی خواهیم کرد و از لحاظ وقوع جرم، پیگیری‌ها انجام می‌شود.

عشقی در مورد خواسته سازمان بورس مبنی بر تعدیل نرخ خوراک اعلام کرد: موضع سازمان بورس از ابتدا مشخص بوده است. از زمانی که بودجه در مجلس مطرح شد، پیشنهادات خود را با توجه به برگزاری میز صنعت تهیه و ارایه کردیم.

رییس سازمان بورس اعلام کرد: همواره پیگیر این موضوع بودیم و باز هم پیگیری خواهیم کرد.

عشقی در مورد نحوه برخورد با متخلفان اعلام کرد: نحوه برخورد، وابسته به ابعاد موضوع است؛ در این راستا که میزان سود آنها چقدر بوده‌ یا از چه میزان زیان جلوگیری کرده‌اند.

وی افزود: سلب صلاحیت و جریمه نقدی از نوع برخوردها خواهد بود و اسامی نیز بر اساس قانون مشخص خواهد شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=224471
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استفاده‌کنندگان از اطلاعات نهانی به دادگاه معرفی می‌شوند
استفاده‌کنندگان از اطلاعات نهانی به دادگاه معرفی می‌شوند
استفاده‌کنندگان از اطلاعات نهانی به دادگاه معرفی می‌شوند
استفاده‌کنندگان از اطلاعات نهانی به دادگاه معرفی می‌شوند
استفاده‌کنندگان از اطلاعات نهانی به دادگاه معرفی می‌شوند