برخی تحلیلگران و استراتژیست های اقتصادی بر این باورند که کاهش ۲۶ درصدی قیمت جهانی طلا از ابتدای سال ۲۰۱۳ تاکنون نشانگر این واقعیت است که طلا دیگر فلز باارزشی به شمار نمی رود.

به گزارش پول پرس به نقل از طلا، طلا همواره به عنوان بهترین کالا برای در امان بودن از فشارهای تورمی و کاهش ارزش سرمایه به شمار می رفته است ولی کاهش شدید قیمت این فلز زرد از ابتدای سال ۲۰۱۳ تاکنون موجب وارد شدن میلیاردها دلار زیان و ضرر به سرمایه گذاران بین المللی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا طی سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۸۷۲ درصد رشد یافت و از ۱۷۲ دلار در هر اونس به بیش از ۱۶۷۴ دلار رسید.
قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا بیش از ۲۶ درصد کاهش داشته و به کمتر از ۱۲۳۰ دلار رسیده است.
یک کارشناس ارشد موسسه مالی یو بی اس تاکید کرد، به نظر می رسد قیمت طلا به شدت تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو و محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری قرار گرفته و هر تغییر و تحولی در سیاست های فدرال رزرو می تواند بر قیمت طلا نیز موثر باشد.
اکثر موسسات مالی بزرگ جهان پیش بینی خود را نسبت به قیمت طلا در سال آینده کاهش داده اند. موسسه یو بی اس پیش بینی کرده است که قیمت طلا سال آینده به طور میانگین به کمتر از ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید.
وی افزود: عملکرد قیمت طلا در سال ۲۰۱۳ موجب شده تا این فلز درخشش و جذابیت خود را برای سرمایه گذاران بین المللی تا حد زیادی از دست بدهد. با پایان سال ۲۰۱۳ سرمایه گذاران بیشتری از بازار طلا خارج خواهند شد.
موسسه مالی گلدمن ساش نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا سال آینده به کمتر از ۱۱۱۰ دلار خواهد رسید.
آنتونی گریسانتی تحلیلگر بازار بورس نیویورک نیز پیش بینی کرد قیمت طلا در میان مدت به کمتر از ۱۱۷۵ دلار خواهد رسید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=22339
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

طلا دیگر فلز باارزشی نیست!
طلا دیگر فلز باارزشی نیست!
طلا دیگر فلز باارزشی نیست!
طلا دیگر فلز باارزشی نیست!
طلا دیگر فلز باارزشی نیست!