بانک‌ها به عنوان یک بازوی مالی می‌توانند با جذب و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان مشتریان مهم و سودآور، آینده خود و کشور را تضمین کنند.

 شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های نوپایی هستند که علاوه بر نقش‌آفرینی در رشد و توسعه کشور، تاثیر به سزایی در اشتغالزایی مبتنی بر دانش روز را برعهده دارند. این امر برکسی پوشیده نیست که آینده کشور به این نوع از کسب‌وکارها گره خورده و در آینده نه چندان دور این شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که نقش مهمی را در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.

در همین راستا، بانک‌ها به عنوان یک بازوی مالی می‌توانند با جذب و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان مشتریان مهم و سودآور، آینده خود و کشور را تضمین کنند. طبق آخرین آمارها از صندوق نوآوری شکوفایی در حال حاضر آمار شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از ۸۵۰۰ شرکت می‌رسد که این آمار نشان دهنده فضایی است که در کشور برای جوانان مستعد در کشور فراهم شده است.

 در حقیقت مسیر توسعه اقتصادی تنها منحصر به حمایت از واحدهای تولیدی نیست بلکه، توجه به کسب و کارهایی که امکان نقش‌آفرینی در عرصه تولید و اشتغال را دارند، نیز ضروری است. و از جایی که سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده، ضرورت توجه بانک‌ها به این امر بسیار حائز اهمیت است. بطوری که در کنار کمک به مهار تورم، حمایت بانک‌ها از تولید به صورت حمایت از کسب‌وکارهای تولیدی و در نتیجه اشتغالزایی و رشد اقتصادی، نقش آن‌ها را در این عرصه پررنگ‌تر می‌کند.

در همین راستا بانک صادرات ایران، همواره حمایت از کسب‌وکارهای نوپا را جهت حمایت از نخبگان جامعه و جلوگیری از فرار مغزها سرلوحه خویش قرار داده و این موضوع همواره در صدر اولویت‌های بانک صادرات ایران بوده است. این بانک به جهت عملکرد درخشان در حوزه اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه نخست را کسب کرده و از سوی رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی مورد قدردانی قرار گرفت.

بنا به آمارهای منتشر شده، بانک صادرات ایران در سال ١۴٠١ با پرداخت ١١٩ فقره تسهیلات به ارزش ١۴هزار و ٢٣٢ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان، با حمایت از این شرکت‌ها و تبدیل دانش به فناوری و ایجاد ارزش افزوده، بستری مناسب جهت حضور نخبگان کشور در عرصه تولید داخلی و صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته است. همین امر موجب ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم بوده که می‌تواند در جایگاه مسئولیت اجتماعی این بانک مورد توجه قرار گیرد.

همچنین بانک صادرات ایران از ابتدای سال ٩٨ تاکنون با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی، ٢۵٢ فقره تسهیلات به ارزش نزدیک به ٢٧ هزار میلیارد ریال و ۴۵٨ فقره ضمانت‌نامه به ارزش بیش از ١٠ هزار میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده است.

علاوه بر این براساس آمارها تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران در سال گذشته ١٠ برابر افزایش یافته که این رقمی چشمگیر در راستای نقش‌آفرینی این بانک در جهت رشد تولید است.

​اخیرا نیز معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران در نخستین همایش «ابرکارآفرینان ایران» و در جمع کارآفرینان برتر کشور اعلام کرد: این بانک با تکیه بر تمامی ظرفیت‌های خود، آمادگی پشتیبانی از تولید و اشتغال را دارد. یزدی‌خواه همچنین با اشاره به اینکه بهرحال بانک‌ها منابع محدودی برای تسهیلات‌دهی دارند، به این امر اذعان داشت که چه بهتر آنکه این تسهیلات در مصارفی زیربنایی همچون رشد تولید و اشتغالزایی صرف شود.

از دیگر توفیقات بانک صادرات ایران، در سال ۱۴۰۲ و در راستای حمایت از نوآوران صنعت و اقتصاد، دریافت تندیس ویژه «دانش‌بنیان یار» در نخستین دوره رویداد بین‌المللی تأمین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس۲۰۲۳) به پاس تجلیل از تلاش‌ها و حمایت‌های ارزشمند مدیران و کارکنان این بانک در تأمین مالی و پشتیبانی از زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان کشور و اعتماد به دانش و تخصص ایرانی، بود.

در پایان خاطرنشان می‌شود، بانک صادرات ایران با توجه جدی به کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان بدون نگاه تجاری، صرفا در پی ایفای نقش خود به عنوان حامی تولید و اشتغال برای جوانان کشور است. حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، همواره در صدر اولویت‌های این بانک بوده و در سال جاری نیز یکی از راهبردهای اصلی بانک صادرات ایران هدایت منابع به سمت این شرکت‌ها و نقش‌آفرینی در رشد و توسعه دانش و ایده‌های نوآورانه است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=222259
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/ نقش بانک صادرات ایران در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
اختصاصی/ نقش بانک صادرات ایران در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
اختصاصی/ نقش بانک صادرات ایران در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
اختصاصی/ نقش بانک صادرات ایران در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
اختصاصی/ نقش بانک صادرات ایران در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان