شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران، برای چهارمین بار در هفته جاری رکورد تازه‌ای از خود به جای گذاشت و بر فراز قله ۸۲ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پول پرس، در معاملات امروز مخابرات ایران، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، بانک تجارت، گسترش نفت و گاز پارسیان، ایران خودرو، کشتیرانی، توسعه، معادن و فلزات و بانک ملت بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل بورس گذاشتند.
ارزش بازار نیز با توجه به روند صعودی شاخص و ورود نقدینگی تازه از ۴۰۰ تریلیون تومان فراتر رفته است.
شب گذشته حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری با اشاره به توافقات با کشورهای خارجی بر افزایش سرمایه‌گذاری‌ و فعالیت‌های اقتصادی، تأکید کرده بود، این دلایل موجب ایجاد صف سنگین در بازار بورس شده، چرا که در بخش اقتصادی تحرکات مثبتی دیده می‌شود.
روحانی تأکید کرده بود تلاش ما این است فضای کسب و کار را پیش از بیش بهبود بخشیم و بخش خصوصی و دولتی همگی فعال شده و شاهد یک تحول بسیار بزرگ در کشور باشیم.
در بازار فرابورس، شاخص افزایش ۴ واحدی را تجربه کرده و به ۸۶۵ واحد رسید؛ ارزش بازار اول و دوم با روند مثبت برخی نمادها از ۷۲ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.
در این بازار پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و ذوب آهن اصفهان بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشته است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=21258
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نمره مثبت بانک های ملت و تجارت در بورس
نمره مثبت بانک های ملت و تجارت در بورس
نمره مثبت بانک های ملت و تجارت در بورس
نمره مثبت بانک های ملت و تجارت در بورس
نمره مثبت بانک های ملت و تجارت در بورس