استارت‌آپ‌ها از ظرفیت‌های موجود صنعت بیمه مانند حوزه شخص ثالث استفاده ‌کرده‌اند که بیمه‌نامه‌ای اجباری است در حالی که باید به حوزه‌های بکر ورود کنند.

به گزارش اخبارپول به نقل از اخبار پولی مالی، ابوالفضل آقادادی، مدیر عامل بیمه کوثر روز گذشته به مناسبت دوازدهمین سالروز تاسیس این شرکت در جمع خبرنگاران حاضر و در ابتدا گزارشی از عملکرد ۶ ماهه شرکت را ارائه و در پایان به پرسش های اصحاب رسانه پاسخ داد.

مدیر عامل بیمه کوثر درپاسخ به این پرسش خبرنگار اخبار پولی مالی که چه برنامه هایی برای استارپ ها دارید افزود: باید اشاره کنم که استارت‌آپ‌ها از ظرفیت‌های موجود صنعت بیمه مانند حوزه شخص ثالث استفاده ‌کرده‌اند که بیمه‌نامه‌ای اجباری است؛ این در حالی است که استارت‌آپ‌ها باید به حوزه‌های جدید و بکری مانند پرداخت آنلاین خسارت ورود کنند.

آقادادی با بیان اینکه شرکت بیمه کوثر فعالیت خود را از سال ۹۰ به صورت علمیاتی آغاز کرد، به سهامداران شرکت اشاره کرد و افزود: ۵۰درصد سهام بیمه کوثر برای نیروهای مسلح و ۵۰ درصد دیگر متعلق به غیرنیروهای مسلح است و در حالی که این شرکت در سال ۹۲ سهم ۳ درصدی از بازار داشت در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۵ درصد سهم بازار را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: میزان درآمدزایی این شرکت در سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود، رتبه سوم را در سودآوری شرکت‌های بیمه‌ای را داشت که در ۶ ماه اول امسال ۵۶ درصد رشد فروش نسبت به سال گذشته را تجربه کرد و درآمدزایی این شرکت به بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و تا پایان سال به رکودهای جدیدی دست پیدا خواهیم کرد.

مدیرعامل بیمه کوثر تاکید کرد: در ۶ ماه اول امسال از لحاظ سودآوری به رتبه دوم در بین شرکت‌های بیمه‌ای دست یافتیم.

آقادادی با بیان اینکه این شرکت به اشخاص وابسته نیست و برنامه‌ها راهبردی در راستای تحقق اهداف ادامه پیدا می‌کند، گفت: دو هدف رضایت مشتری و سودآوری را دنبال می‌کنیم. عمده سودآوری در بخش سرمایه‌گذاری بوده که عمده سرمایه‌گذاری این شرکت در بازار سهام و سرمایه بوده‌ است. سرمایه این شرکت در ۵ مرحله افزایش یافته و در حال حاضر به ۱۸۸۰ میلیارد تومان رسیده‌است.

وی افزود: پرتفوی بیمه کوثر از ۷۵ درصد ترکیب بیمه ثالث و درمان به ۵۵ درصد رسیده است و سیاست ما این بوده که در رشته‌های سودآوری تعامل بیشتری با بیمه‌گذار داشته باشیم. میزان سودآوری در سال گذشته ۷۸۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ میلیارد تومان به ذخیره اختصاص دادیم.

مدیرعامل بیمه کوثر تاکید کرد: این شرکت بزرگترین ساختار سازمانی در صنعت بیمه را دارد و تغییر ساختار سازمانی یکی از مطالبات مطرح شده، بود از این رو متناسب با شرایط اصلاحات ساختار سازمانی انجام شد و چند معاونت و بخش با یکدیگر ادغام شدند.

آقادادی با اشاره به ضریب خسارت این شرکت گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حق بیمه دریافت شد و هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخته شد.

وی در ادامه گفت: اگر قرار باشد یک مدیرعامل یک سال عملکرد شرکت را سودده کند و بعد از آن شرکت برود بهترین گزینه فروش بیمه‌نامه‌های مربوط به خودرو است که در کوتاه مدت تراز مالی را مثبت می‌کند اما در بلندمدت زیان‌ده خواهد شد.

مدیرعامل بیمه کوثر اضافه کرد: سهم بیمه‌های زندگی از کل پرتفوی بیمه کوثر ۱۵ درصد است که البته از نظر من این میزان باید افزایش پیدا کند.

وی درباره برنامه‌های این شرکت برای تقویت شبکه فروش اظهار کرد: شبکه فروش را در فروش آنلاین دخیل کرده‌ایم. یکی از طرح‌هایی که در این راستا راه‌اندازی کرده‌ایم طرح «کوثر ‌من» است که همه نمایندگان و البته بیمه‌شدگان می‌توانند به آنجا مراجعه کرده و مسائل خود را پیگیری کنند.

مدیرعامل بیمه کوثر ادامه داد: نزدیک به ۱۵۰۰ نفر نماینده و عضو شبکه فروش داریم که سعی کرده‌ایم به اشکال مختلف آنها را حمایت کنیم.

وی گفت: البته در برابر تکنولوژی نمی‌توان مقاومت کرد اما برای مرحله گذار سعی کرده‌ایم شبکه فروش خود را حمایت کنیم به گونه‌ای که از آسیب‌ها محفوظ بماند.

آقادادی در پاسخ به این پرسش که آیا استراتژی های زمان مدیریت قبلی ادامه پیدا می کند یا خیر، گفت: بیمه کوثر دارای یک استراتژی راهبردی است که با تغییر ادمها در تحقق برنامه های این راهبرد خللی وارد نمی شود، اگر چه ممکن است برنامه های اجرا شده در مدیریت های قبلی در صورت نیاز اصلاح شود.

مدیر عامل بیمه کوثر عنوان کرد: اگرچه تغییرات مدیریتی داشتیم اما اهداف سازمان تکان نخورده است به طور نمونه طرح تحرک که در زمان دکتر مشعلچی کلید خورد، همچنان ادامه دارد .

وی افزود: نیروی انسانی، شبکه فروش، پذیرش اشتهای ریسک و نحوه سرمایه گذاری برای بیمه کوثر مهم است و این شاخص ها را بر اساس برنامه استراتژیک خود تداوم داده است.

مدیر عامل بیمه کوثر در عین حال افزود: ممکن است برنامه های قبلی ایراداتی هم داشته باشد که در تلاشیم نواقص را برطرف کنیم.

وی از جمله این ایرادات به مهاجرت به نرم افزار داتین اشاره کرد و گفت:نرم افزار مورد نظر انتظارات ما را بخصوص در دوران کرونا برطرف نکرد در این راستا مجبور شدیم دوباره از داتین به فناوران باز گردیم چون ما نمی توانیم سعی و خطا کنیم ، اطلاعات دارایی های ارزشمند شرکت هستند.

مدیر عامل بیمه کوثر در پایان یادآور شد: بیمه کوثر از نرم افزار داتین به نرم افزار فناوران بازگشت و اگرچه شرکت داتین شرکت خوبی است اما در حوزه پشتیبانی و گزارش دهی و مالی توقعات ما را براورده نکرد و عملا به شرکت بیمه کوثر اسیب زده می شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=209234
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مدیرعامل بیمه کوثر: استارت‌آپ‌ها به حوزه‌های بکر ورود کنند
مدیرعامل بیمه کوثر: استارت‌آپ‌ها به حوزه‌های بکر ورود کنند
مدیرعامل بیمه کوثر: استارت‌آپ‌ها به حوزه‌های بکر ورود کنند
مدیرعامل بیمه کوثر: استارت‌آپ‌ها به حوزه‌های بکر ورود کنند
مدیرعامل بیمه کوثر: استارت‌آپ‌ها به حوزه‌های بکر ورود کنند