انبار در اقتصاد کشور ما اهمیت فراوانی دارد، زیرا درصد قابل توجهی از دارایی‌های سازمان‌ها در موجودی‌های انبار آن‌ها انباشته شده است و از سویی دیگر سهم بیشتری از درآمد ناخالص ملی هر کشور به صورت مواد اولیه، محصول نیم‌ساخته و کالای ساخته شده در انبارها نگهداری می‌شود.

به گزارش اخبارپول، اهمیت حفظ منابع اقتصادیِ بخش تولید از یک سو و بالا بودن شدت ریسک انبارها از سویی دیگر، اهمیت توجه به بیمه انبارها را مضاعف می‌کند. با توجه به این که قسمت عمده‌ای از منابع نقدی شرکت‌های تولیدی، صرف سرمایه‌گذاری برای موجودی‌های مواد می‌شود، اگر این موجودی از بین برود، زیان‌های جبران‌ناپذیری به بار خواهد آورد.

با توجه به اهمیت این موضوع، در گزارش پژوهشی با عنوان “کلیاتی از بیمه آتش‌سوزی انبارها” که توسط سعید اسدی قراگوز و با همکاری آذین‌سادات استادرمضان؛ پژوهشگران پژوهشکده بیمه تهیه شده است، تلاش شده تا با بهره‌برداری از منابع معتبر داخلی، بین‌المللی و نظر نخبگان صنعت بیمه، کلیاتی از بیمه آتش‌سوزی انبارها ارائه گردد. گزارش حاضر از دو قسمت پژوهشی (تاریخچه انبارداری و بیمه انبار و بررسی آماری) و آموزشی )تشریح فرآیند صدور بیمه‌نامه انبار صفر تا صد به زبان ساده) تشکیل شده است.

در این گزارش پس از بیان تاریخچه‌ای از انبارهای اولیه و بیمه آتش‌سوزی انبار در سطح جهان و ایران، گزارش آماری جامعی از پراکندگی انواع انبارها در سطح کشور ارائه و به وضعیت صدور و خسارت بیمه آتش‌سوزی انبار در طبقه‌های شغلی پرریسک در یکی از شرکت‌های خصوصی بیمه در طی ۱۸ سال پرداخته شده است. همچنین اثرات اجرای ماده ۷۲ آیین نامه اجرائی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر صدور بیمه‌نامه‌های انبار مورد بررسی قرار گرفته است.

در این گزارش همچنین ضمن معرفی انواع انبارها، فرآیند صدور بیمه‌نامه انبار از مرحله ارائه پیشنهاد توسط بیمه‌گذار تا ارزیابی ریسک، ارائه نکات ایمنی و صدور بیمه‌نامه به صورت مفصل تشریح و به چالش‌های اساسی در این بخش‌ها پاسخ داده شده است.

علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت فایل تمام متن این گزارش پژوهشی می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1599/ مراجعه کنند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=208400
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کلیاتی از بیمه آتش‌سوزی انبارها
کلیاتی از بیمه آتش‌سوزی انبارها
کلیاتی از بیمه آتش‌سوزی انبارها
کلیاتی از بیمه آتش‌سوزی انبارها
کلیاتی از بیمه آتش‌سوزی انبارها