در حالیکه دو میلیون و ۸۵۰هزار نفر به تعداد بیمه شدگان افزوده شده، در ابتدای دهه ۹۰ سهم حق بیمه از درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی ۸۷ درصد بود اما این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۵۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اخبارپول، بر اساس داده‌های سازمان تأمین اجتماعی درآمدهای این سازمان در یک دهه گذشته افزایش بیش از هزار برابری داشته است. در سال ۱۳۹۱، درآمدهای این سازمان ۲۲ هزار و ۵۴۴ همت بوده است که سهم عمده درآمدهای سازمان در این سال به‌واسطه دریافت حق‌بیمه از بیمه‌شدگان و بیمه‌پردازان است که رقمی بیش از ۱۹ هزار و ۶۳۶ همت را به خود اختصاص داده است به عبارتی تقریبا ۸۷ درصد از منابع سازمان را تأمین کرده است.

از دیگر سو در سال ۱۴۰۰ درآمدهای سازمان بیش از ۳۲۴ هزار و ۳۲۵ همت و درآمد حاصل از حق‌بیمه معادل ۱۸۶ هزار و ۷۲۴ همت بوده است به‌عبارتی تقریبا ۵۷ درصد از درآمدهای سازمان به‌خاطر دریافت حق‌بیمه‌ها بوده است. این در حالی است که تعداد بیمه شدگان اصلی در سال ۱۳۹۱ معادل ۱۲ میلیون و ۲۸۶ هزار نفر بوده است که این میزان در سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۵ میلیون و ۱۲۸ هزار نفر افزایش یافته است.

در سال ۱۳۹۱ هزینه‌های پرداختی به بازنشستگان معادل ۱۰۰.۰۰۳ هزار میلیارد ریال بوده است که تقریبا ۴۴ درصد از کل مصارف به هزینه‌های بازنشستگی اختصاص داشته است. این در حالی است که تعداد مستمری بگیران بازنشسته در این سال برابر با یک میلیون و ۱۸۷ هزار نفر بوده است. از طرفی دیگر در سال ۱۴۰۰، میزان مبالغ پرداختی به این گروه برابر با ۱.۴۷۶.۳۶۵ هزار میلیارد ریال بوده است. به‌عبارت دیگر، حدود ۴۵ درصد از کل مصارف سازمان را در بر داشته است. این در حالی است که تعداد مستمری بگیران بازنشسته در سال مذکور دو میلیون و ۳۹۸ هزار نفر بوده است. از نگاهی دیگر، هزینه‌های پرداختی بابت مستمری ازکارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۳۹۱ معادل ۴۳.۶۰۲ میلیارد ریال بوده است که این میزان در سال ۱۴۰۰ به رقم ۶۷۷.۷۸۴ میلیارد ریال افزایش یافته است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=207868
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سهم حق‌بیمه از درآمدهای تامین اجتماعی کاهش یافت
سهم حق‌بیمه از درآمدهای تامین اجتماعی کاهش یافت
سهم حق‌بیمه از درآمدهای تامین اجتماعی کاهش یافت
سهم حق‌بیمه از درآمدهای تامین اجتماعی کاهش یافت
سهم حق‌بیمه از درآمدهای تامین اجتماعی کاهش یافت